Melding na opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Limburg2006

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2005
Als ik programma's aan het installeren ben en dan wordt er gevraagd of ik de pc opnieuw wil opstarten. Dan krijg ik opeens de volgende melding als die opnieuw bezig is met opstarten: Disk Boot Failure, insert system disk and Press Enter. Maar als ik dan ctrl+alt+del doe dan start de pc zich weer opnieuw op en dan krijg ik die melding niet, dan gaat die meteen verder om windows xp op te starten. Wat kan ik hieraan doen en is er een oplossing om dit op te lossen? Alvast bedankt voor jullie hulp:)

René

zit er nog een diskette of cd rom in de drives(afhankelijk wat de boot volgorde is)

Nee, alle drives zijn vrij
Ik heb alle drives gecontroleerd en ze zijn leeg.
Daar ligt het niet aan, kan het een fout zijn in de bios?

Ik heb dat vaker als ik de pc niet afsluit maar opnieuw wil opstarten, nadat ik bijvoorbeeld een programma heb geinstalleerd. Het gebeurt alleen als ik de pc opnieuw opstart, maar niet als ik de pc eerst afsluit en dan opnieuw aanzet. Het is al vaker gebeurd de laatste weken. Eerst had ik er geen last van maar opeens krijg ik weer allemaal van die problemen aan de pc.

Heb je 1 of meerdere harddisks?
Staat in de bios je harddisk als primaire master ingesteld, en de jumper op je harddisk ook?
Loopt de tijd / datum van de bios nog goed?

Ik heb 1 harde schijf van 250 GB erin zitten
Ik heb die toen als primair ingesteld en de jumper ook op de goede plaats, zoals in de beschrijving stond beschreven.
De tijd en datum van de bios lopen nog goed.
Zou de batterij van het moederbord misschien vervangen moeten worden, dat die langzaam aan leeg aan het gaan is? Misschien moet ik dat eens proberen, kijken of het dan is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan