Melding --> netwerkkaart niet aangesloten tijdens internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

KweeniE

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2002
Ik was aan het internetten toen ik opeens zonder reden deze melding kreeg. Kabel er opnieuw ingedaan, gewacht maar niets helpt.
Vandaar enkele vraagjes:
Ik maak verbinding via een LAN-netwerk, kan het ook zijn dat het ergens anders aan ligt en hij het weer kan doen?
Ik heb niet gekeken of de lampjes van de netwerkkaart nog branden. Is het handig om even een andere netwerkkabel te gebruiken om te kijken of het daar aan ligt?
Als het niet bovenstaande dingen ligt, wat moet ik dan doen, een nieuwe netwerkkaart kopen?

je kunt altijd ff kijken of een andere netwerkaart het wel doet als die het ook niet doet ligt het waarschijnlijk ergens anders aan en doet hij het wel dan weet je dat het bij je netwerkkaart moet liggen

Maar ik kan niet zien of de netwerkkaart doorgebrand is? De netwerkkaart verwisselen lijkt mij juist het laatste dat ik probeer omdat dat het meeste werk is.

Het ligt 100% zeker aan mijn computer? Kan het niet zijn dat er ergens anders wat verkeerd is?

sorry iets te snel gelezen je had het over kabel en niet over een kaart.
heb je al gekeken hoe hij in je hardware staat (geen uitroepteken of zo)
en als je je netwerk kaart aanklikt staat er wel dat dit apperaat goed werkt ofzo

en anders kun je ook eens proberen om de kaart helemaal te verwijderen en opnieuw te instaleren

De kaart geeft zelf geen problemen aan. Onder apparaatbeheer geen uitroepteken of zoiets. Ook bij de eigenschappen van de kaart staat dat'ie goed werkt.

Probeer dan eerst eens een ander kabeltje en mocht het van toepassing zijn een andere poort op de hub of router

Je zegt dat je een netwerk hebt, kan het ook liggen aan de andere pc, hub of router.

Tja, het is een lan-netwerk van een studentencomplex (glasvezel). Ik heb nog nooit problemen gehad met de computer dus dacht ik toen ik de melding kreeg dat het misschien ergens anders aan kan liggen, maar vandaag deed ie het nog steeds niet.
Ik zal eerst een andere netwerkkabel aansluiten en als dat niet werkt zal ik een andere kaart erin stoppen iets anders weet ik ook niet. Bedankt in ieder geval.

Kan iemand bevestigen dat het wel 100% zeker is dat het aan een van deze 2 dingen (kaart of kabel) ligt?

Och, het kan zijn, router, de ISP, de Kabelmodem. Dus je kunt nooit met zekerheid zeggen waar het precies aanligt. Misschien heeft iemand bv jouw kabel uit de router gehaald.

Heb je nu al dingen uitgeprobeerd? En zo je welke?

Want wij kunnen diverse dingen naar voren brengen maar als jij niks uit probeert schiet je daar weinig mee op

Ik zit op dit moment ergens anders dus kan ik het nog niet uitproberen. Kan ik welk een willekeurige andere netwerkkaart in mijn pc zetten om te kijken of het daaraan ligt of heb ik daar ook nog software voor nodig om te installeren.

Het is goed mogelijk dat windows je netwerkkaart herkent. En mocht dat niet zo zijn heb je idd drivers nodig voor die kaart

Ik heb de netwerkkabel in een andere pc gebruikt en daar werkte hij gewoon dus daar ligt het in ieder niet aan. Ik ga niet zomaar de kast openmaken en er een andere kaart instoppen als ik niet weet of het daar aan ligt. Ik heb contact opgenomen met de leverancier, als ik het heb opgelost zal ik het wel ff melden. Mocht iemand nog een oplossing hebben dan hoor ik het natuurlijk graag.

Dit is het antwoord dat ik kreeg van een medewerker. Ik heb bij elk punt even kort iets aangegeven:

Er kan inderdaad kortsluiting zijn ontstaan in de netwerkkaart en dan valt het niet onder garantie,
Maar daar gaan we eerst nog niet van uit.
-----------Dit zou dus niet zo mooi zijn, want dan moet er 100% zeker een nieuwe kaart in-----------------------

Als u kabelinternet(of adsl) op de pc heeft , kan het voorkomen dat hij zegt geen verbinding als modem niet goed is aangesloten of desfunctioneert,
Of dat de verbinding met de provider er niet goed of helemaal niet is.
-----Ik denk niet dat er een probleem met de provider is, want het ligt er dan al een week uit en dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Modem heeft eerder ook goed gefunctioneerd dus zal hij dat nou nog steeds doen lijkt me--------------------

Als u 2 pc 's met elkaar verbind en de een heeft als besturingssysteem win 98 en de ander win xp ,
geeft dat vaak ook problemen tot niet goed werken tijdelijk wel etc.
-----------Niet van toepassing----------------

En het kan ook zijn dat de driver van de netwerkkaart opnieuw moet worden geinstalleerd via
de mainboard cd drivers.
---------Waar kan ik de mainboard cd drivers vinden en hoe installeer ik die dan opnieuw?---------------

En wil dat ook niet helpen kunt u als laatste een keer een schone installatie van het besturingssysteem doen zoals win xp of win 98
en alle drivers opnieuw installeren ,niet leuk maar het is vaak een software probleem.
---------Ik hoop dat dit niet nodig is-------------------

Ik hoop dat één van jullie mij verder kan helpen met dit probleem.

Ik heb de software van de kaart opnieuw geïnstalleerd, maar hier lag het ook niet aan. Ik heb geen flauw idee meer waar het aan kan liggen.
Is het mogelijk dat het gewoon aan de aansluiting ligt (ik zit op een studentencomplex en heb een lan-verbinding) waar ik niets aan kan doen??

Dan is een defecte netwerkkaart wel heel waarschijnlijk. Die zou je dan nog kunnen vervangen

Ik heb lopen sjouwen met de computer en heb hem ergens anders aangesloten, daar kreeg ik de melding niet. Ik had alleen de gateway verkeerd ingesteld kwam ik achter waardoor ik geen verbinding met internet kreeg, maar hij gaf niet aan dat de netwerkkabel niet aangesloten was.
Naar alle waarschijnlijkheid ligt het dan lijkt mij toch aan de aansluiting ergens anders. Ik baal wel een beetje dat ik de gateway niet goed heb ingesteld, maar het is, lijkt mij, onmogelijk als je deze niet goed instelt of wel?

Ik heb de complexbeheerder laten komen en die heeft het gemaakt dus het lag aan de aansluiting en niet mijn computer. In ieder geval nog bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan