• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Melding op datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antweiler22

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2018
Hallo,

Kan ik een melding krijgen als een ingevulde datum in een excel bestand bereikt is.

Hartelijke groet,
Pieter

Leg eens uit wat de bedoeling is, want je vraag is net zo vaag als de antwoorden van emiel. Een melding krijgen in een Excel bestand lukt bijvoorbeeld alleen als dat bestand geopend is. Daarnaast is geen enkele formule in staat om jou een melding te geven, want een geopend bestand doet uit zichzelf helemaal niks. Pas als jij iets doet in een werkblad wordt dat herberekend, en kan dus je tijdformule iets doen. Uit zichzelf gebeurt dat alleen bij het openen van het bestand, daarna zul je met enige regelmaat op <F9> moeten drukken als je niks invoert. Daar zit je vast niet op te wachten....

De enige oplossing is dus een macro die het klusje voor je opknapt, en dat kan dan weer wél. Maar dan blijft dus de vraag wat je precies wilt.

Bijgaand excel bestand bevat een datum in kolom "aanvragen voor"
Ik wil een melding krijgen als die datum is bereikt.
Een popup melding in mijn scherm, zoiets als je hebt met outlook als je iets in je agenda hebt gezet.
Dus misschien is mijn vraag meer , kan ik die kolom koppelen aan mijn agenda in outlook of is er een andere manier om een melding te krijgen als die datum bereikt is.

Bijlagen

Open de VBA editor met alt F11. Elke keer als je je betreffende tabblad opent zal Excel gaan rekenen of er een datum in kolom D staat, die 21(of meer) dagen geleden is. Gerekend vanaf de huidige datum.

Maak gebruik van een intelligente tabel en plemp je werkblad niet vol met onnodige formules.

klik op rechts op tabblad 1 en kies programmacode weergeven. of doe zoals JVeer zegt Open de VBA editor met alt F11

p.s. die ja was alleen bedoeld om duidelijk te maken dat we zonder voorbeeld niet veel kunnen doen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan