melding over audio bij starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbonenberg

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2001
Berichten
115
Ik heb een pc met AMD 3000+ en Windows XP. Na het wisselen van een geluidskaart van Q-tec naar Soundblaster 5.1 van Creative krijg ik tijdens het starten van de desktop de volgende melding

" Can not find audio chip, Our audio chip provides multispeaker surround and realistic sound
effects. Due to the fact that your computer is not equipped with our audi chip, you can not avail
yourself of these advanced features. Ondertekend door : www.cmedia.com.tw"

Wat betekent dat in gewoon Nederlands. Ik heb de Creative kaart er eerder in gehad zonder problemen. Wel is het moederbord vervangen door precies dezelfde.

Ook heb ik het idee dat de subwoofer niet goed uit de verf komt. (reeds op het oude moederboord) In een andere computer heb ik een zeer eenvpoudig kaartje zitten, welke veel meer geluid produceert.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens in apparaatbeheer of er vraagtekens staan. Installeer anders handmatig de drivers van de geluidskaart.
 
Ik gok dat de melding afkomstig is van software/drivers van de q-tec, de pc verwacht dus dat die kaart er nog in zit, maar dat is niet zo het is immers nu een soundblaster.

Je kan de oude kaart de-installeren via add/remoive hardware wizzard of apparaatbeheer
 
reactie

De melding kwam inderdaad van de verwijderde q-tec kaart. Er zat nog een verwijzing naar die kaart in Msconfig, het vinkje heb ik verwijderd. Ik heb geen uninstall oid kunnen vinden.
Tevens heb ik andere drivers gedownload en geinstalleerd. Het geluid is nu krachtiger. Het lukt mij echter niet de subwoofer aan de praat te krijgen, al van alles geprobeerd, bovendien stottert het geluid om de paar minuten een tiental seconden. Het betrteft de Creative 5.1 digital.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan