Melding over IDE bus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Krijg de volgende melding wanneer ik een cd wil branden: " It looks like both your source and destination drives for the ' on the fly' copy process are connected to the same IDE bus."

Hoe kan ik het in orde maken?

groetjes,

Robin

werk met XP pro

Je cd-rom en je cd-brander zitten op dezelfde IDE kabel aangesloten. Omdat er heel veel dataverkeer over die kabel heen en weer moet, kan een pc soms gaan sputteren. Je kunt dit verhelpen door je cd-rom of je cd-brander op de andere IDE kabel aan te sluiten. Denk wel aan master-slave instellingen als je dat doet.

Ik zou nooit een CD-rom op hetzelfde IDE-kanaal als de harde schijf installeren. Dat drukt alleen maar de snelheid van de schijf. Ik heb ook beide spelers op 1 IDE-kanaal en "on the fly" kopieën maken kan wel (snelle pc) maar ik doe het eigenlijk zelden. Ik maak meestal een image aan op de harde schijf.

oke, bedankt. ik zal van de week eens kijken of ik de cd-speler ergens andera op kan aansluiten. Nog nooit gedaan, ik probeer het gewoon.

Moet ik nog rekening houden met instellingen, software e.d.?

Robin

Neu. Alleen met de master-slave instellingen achter op de spelers. Zet zonodig een jumper om.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan