• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Melding over macro's bij openen Excel bestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter HJ25
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HJ25

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Hallo allen,

wanneer ik een Excelbestand open krijg ik een beveiligingswaarschuwing. Hierbij wordt er aangegeven dat het bestand macro's bevat. Hierbij kan ik de macro's uitschakelen of inschakelen. Hoe kan ik zien welke macro's het bestand bevat en hoe kan ik deze verwijderen?

Wanneer ik via de menubalk op extra klik en vervolgens naar macro's ga krijg ik een leeg schermpje te zien, oftewel er zijn geen macro's. Hoe dit op te lossen?

Bijlagen

Het bestand bevat geen macro's maar wel een eigen module waardoor aangenomen wordt dat er macro's zijn.
In de instellingen van het vertrouwenscentrum kun je aangeven dat macro's zijn toegestaan.

Aha okee en waar kan ik die precies vinden in excel 2003?

Dat weet ik niet zo uit m'n hoofd. Waar ik het over had is Office 2007 en hoger.
Zelf werk ik met Office 2010. Maar kijk eens onder menu Extra's en dan bij Macro's of Opties.
Daar zal wel iets bij staan over macro beveiliging.

Laatst bewerkt:
Ja gevonden! Ik heb de beveiliging op laag gezet en nu is het opgelost! Bedankt!

Ok dan :thumb:

Het is slimmer een bepplade mapo als 'vertrouwd' aan te mekren. bestanden met macro's geven dan geen beveiligingswaarschuwing. Alle overige bestanden wel.
Met je beveiligingsinstelling 'laag' maak je je computer wel heel erg kwetsbaar voor ongewenste akties.

Ja maar het bestand heeft geen macro's meer, maar ik krijg de melding wel. En om die melding weg te krijgen heb ik hem maar gewoon op "laag" gezet, want ik snap niet waarom die melding er nog komt terwijl er geen macro's zijn.

Dat heb ik al verteld.
Er zit een lege module (Module1) in.
Hierdoor gaat Excel er vanuit dat er macro's zijn.
Als je deze verwijderd ben je er ook vanaf.

Laatst bewerkt:
Ja dat heb ik gedaan en vervolgens open ik excel en krijg ik dezelfde melding, zie bijgevoegd bestand.

Bijlagen

Het voorbeeld in document 2 laat toch duidelijk zien dat er Userforms zijn.

Ow haha ik had alleen naar modules gekeken! Ik heb ze verwijderd en nu krijg ik de melding niet meer bij het openen van het bestand! Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan