Melding over versleuteling na uitpakken zip-bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjelle14

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2015
Ik krijg net een zip-bestand via mail. Als ik dat bestand uitpak, krijg ik deze melding (zie bijlage).
Melding versleuteling na zip-bestand uitpakken.jpg
Ik heb zelf Word 2013 (docx-bestand) en dit is een doc-bestand (dus gemaakt met een oudere Word-versie) en kan het bestand wel lezen en bewerken, maar er ontbreken wrs een paar functionaliteiten. Nergens zijn trefwoorden gemarkeerd terwijl ik een register moet maken.
-> Hoe kan ik dit oplossen?

Heb je het probleem met het Word document, of al met het Zip bestand? Word 2013 kan prima overweg met oudere (doc) bestanden, en je zou niks kwijt hoeven te zijn. Dat heeft ook weinig met de versleuteling te maken van het zipje.

Hallo Octafish, ik kan het Zip-bestand gewoon uitpakken, maar dan geeft hij wel die melding. Ik vroeg me af of dat event. consequenties zou kunnen hebben voor de inhoud van het bestand(?).
Het doc-bestand wordt dan automatisch in compatibiliteitsmode geopend.
Ik moest een trefwoordenregister aanmaken, maar zie nergens trefwoorden vermeld, vandaar dat ik dacht dat er mss iets niet functioneerde.
Mijn ervaring is en Microsoft Office zegt dat zelf ook, dat Word 2013 alleen volledig compatible is met 1 versie eerder, dus in dit geval Word 2010.
De standaarddingen lukken ook nog wel met oudere versies.

Door mijn ervaringen met Libre Office Writer icm Word-versie 97 ben ik extra voorzichtig geworden. Dat bleek toen niet geheel compatible te zijn: er ging wat mis bij het weergeven van de notities bij de Literatuurlijst en voetnoten. Die waren in Word 97 opeens verdwenen en werden in Libre Office gewoon wel correct weergegeven.

-> Dus de melding 'verlies van versleuteling' heeft geen enkel negatief effect?

Word 2013 is een bagger pakket (maar dit terzijde natuurlijk) en zeker als het, naast de andere flauwekul, ook nog eens niet overweg kan met doc bestanden... Heb je al een andere zipper geprobeerd om hem uit te pakken?

Word 2013 kan op zich wel overweg met andere doc-bestanden, alleen zijn sommige functionaliteiten in oude versies niet aanwezig. Nu volgens jou verlies aan versleuteling geen consequenties heeft voor het bestand zelf, ga ik eerst navraag doen mbt de trefwoorden.

... alleen zijn sommige functionaliteiten in oude versies niet aanwezig.
Dat lijkt mij logisch; een nieuw pakket kan functies hebben waar het oudere pakket nooit van gedroomd heeft. Had het dat wel, dan was het nieuwe pakket niet nodig geweest :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan