Melding: Stop Code

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Stop Code: system service exception
Dit verschijnt wanneer ik de pc aan zet.
Hoe pak ik dit aan?

Systeem: Windows 10
Pc: Hp Pavililion

Laatst bewerkt:
Kan je een screenshot maken ctrl+alt+printscreen

Eerst zou ik starten met een grondige backup omdat dit een aanduiding van iets erger kan zijn.
Dit doe je op een nieuw medium waar nog geen backup op staat dat kapot kan gaan of zeker geen gegevens die belangerijk zijn.

Vervolgens even naar de opstartprocedure gaan bekijken msconfig kan een goede zijn en dan alles wat opstart naar profielen uitschakelen.
dan kan je het ook hier plaatsen als je het nietweet
alles wat hardware is en je herkend zal mogelijk juist zijn.
je kan ook eens onder services gaan kijken en sorteren op producent en alles wat onbetrouw baar lijkt of leeg is mogelijks fout en kan je uitschakkelen.
Hier let je best op drivers of aanduiding ervan je kan het al meestal uit de naam uitopmaken.

Ik zal dan in de veilige modus moeten opstarten.

Hallo, Deze foutmelding is meestal driver gerelateerd en ook al zijn er meer redenen, die je best kan zoeken in nieuw geïnstalleerde software en Windows updates (voor beide terug te draaien moet je bij Programma's en onderdelen zijn) of waarvoor je gewoon een systeemherstelpunt kunt gebruiken (drivers en het register terug zetten), zou ik zeker gaan controleren bij Apparaatbeheer. Dus met de apparaten uitgeklapt, kijken of er een uitroepteken of ander toegevoegd symbool in de kleine pictogrammen staat. Deze drivers zijn dan niet geschikt. Windows heeft de instelling "automatisch drivers installeren met updates" standaard aan staan, wees er daarom op verdacht dat drivers nieuw kunnen zijn en misschien ongeschikter. Je kan automatisch updaten van drivers trouwens bij individuele drivers uitzetten.

Windows veranderd door updates ingrijpend, waardoor drivers en BIOS mogelijk niet meer voldoen. Dit kan je nagaan op de site van de fabrikant van de laptop en waar je drivers en BIOS kan downloaden. Het is bij een UEFI BIOS, wat in Windows toegankelijk is, dat deze voor het besturingssysteem geschikt moet zijn en dat de BIOS anders wel eens voor onoverkomelijke problemen zorgt. Bij traditioneel BIOS speelt dit niet. Daardoor werkt de computer misschien niet goed na belangrijke Windows update. Ga dus na voor welke Windows versies de drivers en zeker de (UEFI) BIOS gegarandeerd worden.

Op de pagina van de volgende link worden verschillende nuttige suggesties gedaan en een paar programma's genoemd die mogelijk de oorzaak van de foutmelding zijn: https://www.xtremerain.com/fix-system-service-exception/

Wat druk ik in om in de veilige modus te komen?
Al het voorgaande is prima info,
maar ik heb tot nu toe alleen een blauw beeld met tekst.
(Ik kan op mijn iphone geen bijlage sturen. Geen mogelijkheid op helpmij?

Laatst bewerkt:
Start je pc opnieuw op. Wanneer het aanmeldingsscherm wordt weergegeven, houd jede Shift-toets ingedrukt en selecteer je tegelijk Voeding Pictogram voor aan/uit-knop > Opnieuw opstarten.
2. Nadat je pc opnieuw is opgestart en het scherm Kies een optie wordt weergegeven, selecteer je Probleemoplossing > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen > Opnieuw opstarten.
3. Nadat je pc opnieuw is opgestart, zie je een lijst met opties. Selecteer 4 of F4 om jouw pc in de veilige modus op te starten. Of selecteer 5 of F5 voor Veilige modus met netwerk als je toegang tot internet wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan