Melding: System32\Drivers\Ntfs.sys beschadigd of niet aanwezig !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney Rubble

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
50
Goedendag,
Ik zit nu inmiddels al vanaf zondat met een erg geavanceerd probleem !
Ik hoop echt dat iemand hier mij op weg kan helpen of misschien zelfs dit probleem wel kan oplossen, het is alsvolgt.

Ik heb hier een computer die plotseling tijdens het opstarten deze melding geeft:
System32\Drivers\Ntfs.sys mogelijk beschadigd of niet aanwezig !
Nou heb ik via google gezien dat je met behulp van Repair en wat commando's daarin de file Ntfs.sys kan terugkopieeren.
Ik heb dit inmiddels nu 2 keer gedaan en kreeg dus de tweede keer dan ook de melding dat deze file al bestond en of ik hem wilde overschrijven.
Het is nu dus zeker dat deze file er 100% inzit en wel in de map System32\Drivers\Ntfs.sys.
Maar nu het probleem dus, alsnog blijf ik bij het opstarten van deze computer die foutmelding krijgen en alle optie's zoals fixboot, fixmbr enz helpen dus ook niet.

Weet iemand heel misschien een manier om toch weer in deze computer te komen, dus dat hij weer normaal opstart, in de veilige modus werkt het dus ook niet !

Ik zou je zeer attend zijn als je mij in ieder geval alvast wat op weg kan helpen
Met vriendelijke groet,

Barney;)
 
Heb je het volgende al geprobeerd?

Ga als volgt te werk om Windows XP opnieuw te installeren door de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP:

Optie 1 (XP-sleutel moet ingegeven worden en XP moet opneiuw geactiveerd worden)

1. Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd- of dvd-station en start de computer opnieuw op.
2. Als het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven, drukt u op een toets om de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP.

Het kan zijn dat de install-procedure zegt de HD's niet te herkennen. Druk in dat geval op F6 tijdens het inlezen van de Windows-install zaken als de PC HD's heeft die een speciale driver nodig hebben, mestal het geval bij SATA en/of RAID-schijven en houdt de flop met betreffende drivers klaar. Als de installatie vraagt om die drivers druk dan op E en slecteer de betreffende driver van de flop.

3. Vervolgens wordt het volgende bericht weergegeven in het scherm Welkom bij Setup:
Dit gedeelte van Setup zorgt ervoor dat Microsoft Windows XP op deze computer kan worden uitgevoerd: Druk op ENTER als u Windows XP nu wilt installeren. Druk op R als u een Windows XP-installatie wilt herstellen of repareren met de herstelconsole. Druk op F3 als u Setup wilt afsluiten zonder Windows XP te installeren.
4. Druk op Enter om Windows XP te installeren.
5. Druk in het scherm Gebruiksrechtovereenkomst van Windows XP op F8 om deze overeenkomst te accepteren.
6. Controleer of uw huidige installatie van Windows XP is geselecteerd in het vak en druk op R om Windows XP te herstellen.
7. Installeer Windows XP opnieuw volgens de aanwijzingen op het scherm. Nadat u Windows XP hebt hersteld, is het mogelijk dat u uw versie van Windows XP opnieuw moet activeren. Klik voor meer informatie op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:


Optie 2 (Geen XP-sleutel nodig en ook geen activatie nodig)

1. Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd- of dvd-station en start de computer opnieuw op.
2. Als het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven, drukt u op een toets om de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP.

Het kan zijn dat de install-procedure zegt de HD's niet te herkennen. Druk in dat geval op F6 tijdens het inlezen van de Windows-install zaken als de PC HD's heeft die een speciale driver nodig hebben, mestal het geval bij SATA en/of RAID-schijven en houdt de flop met betreffende drivers klaar. Als de installatie vraagt om die drivers druk dan op E en slecteer de betreffende driver van de flop.

3. Vervolgens wordt het volgende bericht weergegeven in het scherm Welkom bij Setup:
Dit gedeelte van Setup zorgt ervoor dat Microsoft Windows XP op deze computer kan worden uitgevoerd: Druk op ENTER als u Windows XP nu wilt installeren. Druk op R als u een Windows XP-installatie wilt herstellen of repareren met de herstelconsole.

als je bij msdos aankomt type je in: 1 en vervolgens enter ( dit is voor het aanmelden op jouw windows XP ).

Vervolgens komt de vraag om een admin pasword: druk Enter-toets

vervolgens vraagt hij om een commando (C:Windows), typ hier in: chkdsk /r en druk Enter-toets

dan gaat hij bestanden proberen te repareren + controleren.

Als ie klaar is geeft ie aan of er iets hersteld is of niet.
Type vervolgens EXIT en druk Enter om de PC opnieuw te starten.
Vergeet niet de flop en CD eruit te halen.
 
srpchulp,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik moest er eigenlijk bij zeggen dat ik zeker geen Leek ben op computer gebied!
Dus chkdsk enz enz is allemaal al geprobeerd maar had dus geen resultaten
Windows opnieuw installeren is zeker geen optie omdat we dit op dit moment zeker nog niet willen !
Ik weet dat de NTFS.SYS driver in de betreffende map in Windows zit maar alsnog komt nu die melding.
Het kan een corrupte verwijzing naar het register zijn maar regfix enz enz helpt ook zowiezo niet.
Misschien weet iemand of ERD Commander dit probleem voor me kan fixen ?
Elke andere oplossing of idee is natuurlijk direct welkom.

Groeten Barney
 
Ja dit klopt,
Vandaar dat ik schreef dat ik 2 keer de file NTFS.SYS naar die map teruggekopieeerd heb vanaf CD.
Normaal zou het probleem dan zijn opgelost en zou windows weer normaal starten.
Maar toch blijft die computer de melding houden, vandaar mijn term geavanceerd want dit is echt een apart probleem.
Hopelijk leest iemand jou en mijn berichten en kunnen ze daaruit zien wat er wel al gedaan is en misschien wat nog niet en dat hoor ik dan super graag.

groeten,
Barney
 
Wel toppie dat je zo met me meezoekt en oplossingen aanbied.
Wat nog wel belangrijk is is dat ik dus geen Blauw Scherm krijg dus ! Dus geen BSOD !!!
Ik krijg gewoon in de zwarte opstart schermen dus die melding netjes geschreven.
Misschien kom jij hier ook wat mee verder .
Dus die Tweakers oplossing is meer voor als je wel een BSOD krijgt maar ik heb dat dus niet !

Hirens cd versie 10 heb ik zelf inderdaad ook maar hoopte in eerste instantie met ERD sneller iets te bereiken.
Dan is nog de vraag welk programma of welke tool gebruik je voor mijn probleem in HIRENS CD !

chkdsk /F is inderdaad ook al geprobeerd .
De ultimate Boot Cd heb ik nog niet in bezit en dus nog niet geprobeerd.
Ik ga vanavond en morgen al je extra optie's nog is nazien en waar mogelijk uitproberen.
Misschien weet jij welke tool van HIRENS CD het beste is voor dit probleem, dit scheelt mij weer een hoop tijd dit uit te zoeken.

Maar weer heel erg bedankt SRPCHULP:thumb:

groeten,
Barney
 
Laatst bewerkt:
Hier lees ik dat iemand deze foutmelding kreeg en dat bleek veroorzaakt te worden door een hardware fout! (memory) ziehttp://www.techspot.com/vb/all/windows/t-7435-ntfssys-file-corruptvirus-related.html

En bij iemand anders bleek de oorzaak een virus te zijn: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=442623

Kortom, weer twee opties die het bekijken waard zijn :p
 
Srpchulp ik ben ondertussen van het probleem af .
Wat heb ik gedaan!
-Allereerst heb ik een Windows Repair installatie gedaan ( dus windows alle systeem bestanden opnieuw laten installeren met behoud van alle programmas en bestanden.
Toen was de foutmelding NTFS.SYS not found alvast verdwenen.
Daarna kon ik nog niet in windows zelf komen maar gelukkig wel in de veilige modus
Van te voren had ik de nieuwste drivers van de videokaart gedownload en deze via een usb stick in de veilige modus op de windows geinstalleerd
En jawel, hierna startte windows ook weer normaal op
Ik heb toen voor de zekerheid alle hardware drivers geupdated en ook de viruscan geupdated en laten scannen ( ik had geen virussen )
Na alles te hebben bijgewerkt was alles weer als nieuw !
Meteen een nieuw systeemherstelpunt aangemaakt en tot de dag van vandaag blijkt de computer nog prima te werken.
Wat me opviel is dat ik enkel van 1 persoon antwoord en suggesties heb gekregen en dat is van Sprpchulp !
Verder heeft en had er helaas niemand nog iets van waarde aan toe kunnen voegen dus was het denk ik een erg onbekend probleem !
Maar met mijn verhaal heb ik hopelijk een ander die dit probleem ook heeft of ooit krijgt alvast een heel stuk hopelijk ook geholpen.

Met vriendelijke groet aan Sprpchulp en elk ander op dit forum,

Barney !
 
Graag gedaan :D
Fijn dat je probleem opgelost is.
Succes verder,
rob
 
Ik heb hetzelfde probleem...

Hallo mensen,

Ik zit met hetzelfde probleem, de foutmelding Ntfs.sys beschadigd of niet aanwezig verschijnt bij mij ook.

Alleen heb ik nog iets extra's:
- Opstarten met een bootdiskette werkt niet, hij geeft dezelfde foutmelding aan
- Windows cd erin en bij setup op enter - f8 accepteren en dan staat er nergens repareren, alleen installeren en afsluiten
- Ik kan niet in veilige modus komen en ook niet ms dos opdrachten prompt, wanneer ik dit probeer wordt het scherm zwart en gebeurt er niets meer. Bij het drukken op een toets start hij weer opnieuw op
- checkdisk uitvoeren via http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1070506 lost het probleem ook niet op. Ik zag wel dat bij de 2e x scannen de fouten waren opgelost, maar de foutmelding bij opnieuw opstarten blijft...

Wie o Wie kan me helpen???

Alvast super bedankt!!
 
Maak even een nieuw topic aan want dit topic staat op opgelost.
waardoor er minder reactie's op zullen komen.

Vriendelijke groet,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan