Melding tijdens het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
Ik krijg de volgende melding tijdens het opstarten en de computer start daarna niet meer verder op.

"ERROR: PCI READ CONFIGURATION FAILLURE"

Weet iemand wat dit betekent en wat ik hier aan kan doen.

Alvast weer erg bedankt

groeten Barney

beste kan je alle PCI kaarten even eruithalen en opnieuw er in steken (goed aandrukken), daarna nog een keer opstarten

bedankt voor je snelle reactie
Volgens mij zitten er alleen maar isa kaarten in, het is een oude bak, maar ik zal die er ook ff uittrekken voor de zekerheid.

Ik laat je het weten dadelijk

barney

Nou ik heb alle kaarten verwijderd en opnieuw geplaatst, maar de melding blijft, maar het rare is toch dat het geen pci sloten zijn maar isa.

groeten Barney

echt raar, zit geen een of ander kaart van randapparatuur er in. Ik had een keer scanner met eigen (ISA) kaart en die zag mijn PC als SCSI kaart... anders zou ik niet weten

Volgens mij heeft het iets te maken met de cdrom.
Met de opstartdiskette gaat hij de standaard atapi cdrom installeren, maar halverwege krijg ik dan die melding.

Barney

is dat soms een SONY CDRom? bij mij kwamen vreemde meldingen door een SONY CDRom

Nee het is een Samsung.

Ik hoop dat iemand weet wat de foutmelding betekent

"ERROR: PCI READ CONFIGURATION FAILLURE"

groeten Barney

Hoi,
Inmiddels is het probleem opgelost.
Ik heb de opstartdiskette met het Menu voor Format, Installatie, Fdisk enz enz opnieuw geplaatst en kreeg uiteraard weer de melding.
Hierna heb ik verschillende keren op Enter gedrukt waardoor de distette wel verder ging met opstarten.
Zodoende kon ik via het menu wat toen wel tevoorschijn kwam de Harde schijf formatteren en Windows 95 schoon installeren.
Nu alles geinstalleerd is en de computer opstart, is de melding ook verdwenen.

Een ieder alsnog bedankt voor jullie reacties en adviesen.

groeten Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan