melding voor afwijking

Status
Niet open voor verdere reacties.

toineke52

Verenigingslid
Lid geworden
3 jan 2012
Ik heb 2 databases in access 2010
database A gevuld met type meting en resultaat meting
database B gevuld met de onder- en bovengrens van het type meting.
Hoe krijg ik nou een melding "buiten specificatie" op het scherm als de resultaat meting buiten de onder- en bovengrens van dat type meting valt.

ik heb hem al wel een andere kleur gegeven met voorwaardelijke opmaaak.

Ik denk dat ik iets moet doen met een messagebox, maar ik kom er niet helemaal uit.

Je geeft niet aan hoe en wanneer je de melding wilt zien. Persoonlijk zou ik gek worden van continue opspringende message boxen als een record buiten de scope valt; ik zou eerder een groot tekstveld laten zien met daarin de mededeling. Die kun je overigens, net als je msgbox, koppelen aan de gebeurtenis <Bij aanwijzen> van het formulier. Als je dan door de records bladert, wordt bij elk record gecontroleerd of aan de voorwaarde wordt voldaan of niet.

De meting wordt om de 2 uur door een operator verricht en direct daarna ingevoerd.
Als de de meting, na invoer, buiten de regelgrenzen ligt, dient de operator de melding te krijgen en actie te ondernemen.
Niet bij het bladeren, door de database want ik laat in een sub-form(doorlopend gegevensblad) de voorliggende metingen zien en als deze buiten de grenzen liggen heb ik ik ze met voorwaardelijke opmaak rood gekleurd.

Toine

Maakt niet uit, want je zit op een actief formulier, dus wat je ook verzint, de actie wordt dan uitgevoerd op het moment bijvoorbeeld dat je de laatste meting invult op het formulier. Op dat moment kan de check namelijk worden uitgevoerd. En wàt je dan doet, maakt niet zo heel veel uit lijkt mij. Bijvoorbeeld een Msgbox...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan