• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

melding voor uitvoeren macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visiplan

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2005
Ik heb nu een knop aangemaakt, waaronder een macro zit (voor de mensen die mij vaker geholpen hebben, ja ik heb een macro aangemaakt!), maar nu wil ik hier eigenlijk een aanvulling op doen, als ze op deze knop drukken, moet hij voordat er geprint wordt, eerst een melding geven of ze een of andere actie al hebben gedaan.

Kan dit?

wel als je de macro in VB maakt. dan kan je als volgt een melding laten geven:

msgbox ("Heeft u gedacht aan de leeftijd?")

Ach, dat is mooi, het werkt ook, maar nu kan ik dan alleen op "OK" drukken, maar als ze in dit geval niet gedacht hebben aan de leeftijd, moeten ze ook op "Cancel" kunnen drukken, waarna de Macro wordt afgebroken.

Trouwens, is er nog een andere manier om een macro te maken zonder VB? Dit alleen ter info hoor...

jawel, met opnemen of iets.

Als je in vb begint met msgbox ("
komt er een gele balk te staan met mogelijkheden. maar vooruit hier een msgbox met een cancel knop erbij die het nog annuleer ook!

intAntwoord = MsgBox("Weet u zeker dat u wil stoppen?", vbYesNo, "Stoppen")
If intAntwoord = vbYes Then
'hier actie plaatsen wat er gebeurd bij yes.
else
'dit is de cancel actie
endif

dit is uit een voorbeeld van een programma

[intAntwoord = MsgBox("Weet u zeker dat u wil stoppen?", vbYesNo, "Stoppen")
'hier actie plaatsen wat er gebeurd bij yes.
else
'dit is de cancel actie
endif
QUOTE]

Eh, nu snap ik nog niet veel van VB en nu print hij bij mij dus sowieso (maakt niet uit of ik ja of nee doe).

Wat doe ik niet goed?

Moet ik nog iets invullen bij " 'hier actie...bij yes."
of bij " 'dit is..actie"?

Zie hier een paar voorbeelden :

zie bijlage

Of ga in VBA op een woord staan bv. in dit geval op Msgbox zet de cursor in het woord en druk op F1.

Pierre

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Eh, sorry, maar heb dus nog niet zo heel veel verstand van VBA.

Voorbeeld van bultje is perfect, maar dan moet ik dus nog invullen -> 'hier actie plaatsen vat er gebeurd bij Yes, dus daar ehb ik mijn print opdracht neer gezet.

Maar wat moet ik als Cancel aktie opgeven.

Je ziet het, ben nogal een leek met VBA...

Kan in priciepe leeg blijven tenzij er een aktie moet gebeuren op het moment dat er cancel drukt word.
met ' geef je aan dat het commentaar is in vb

Bedankt,

Heb er nu onderstaande van gemaakt:

Sub Printen()
intAntwoord = MsgBox("Heeft u gedacht aan het VERBERGEN van de lege rijen?", vbYesNo, "Stoppen")
Range("A1:AI41").Select
Range("AI41").Activate
Selection.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
Range("A1").Select
Else
'dit is de cancel actie
End If
End Sub

Misschien zitten er nog wel dingen in die er uit kunnen of er helemaal niet in hoeven te staan, maar het werkt wel en daar gaat het om.

Bedankt voor de super snelle reactie telkens.

Echt top van je!!:thumb: :thumb:

Graag gedaan. vind zelf ook altijd relaxed als mensen snel antwoorden ;) have a nice day..

* Nu nog een kudos-systeem hier *

is een systeem kan je mensen belonen met kudoos voor als iemand geholpen heeft. ben een keer tegen gekomen bij een nieuwsgroep-progje.

Is dat niet hetzelfde als "Waardeer antwoord"? of zit ik nu helemaal mis?

uhm ongeveer maar dan per gebruiker. kan ik jou bijvoorbeeld 20 kudos geven voor een top advies bijv.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan