Melding 'Voorgoed geblokkeerd'

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
De Alcatel OT-S107 met AH prepaid van zoonlief gaf ineens de melding 'Voorgoed geblokkeerd'. Nu kan hij alleen nog aan en uit. Na het aanzetten geeft hij deze blokkeermelding. Alarmnummer doet het nog wel (ik drukte er per ongeluk op). Geprobeerd de pukcode in te voeren volgens het AH-boekje, maar die code intoetsen werkt ook niet (het nummer verschijnt niet in beeld). Er zit nog genoeg beltegoed op en hij is volledig opgeladen. Weet iemand een oplossing?
Aanvullende info: hij probeerde zijn persoonlijke pincode te veranderen toen het bericht verscheen.

Laatst bewerkt:
Ik ben bang, dat je alleen nog naar een unlock bedrijf kunt gaan.

Je pincode mag je volgens mij 3 keer verkeerd intypen, hierna vraagt hij de puk-code.
Deze mag je ook maar een aantal keren proberen.

Waarschijnlijk heeft hij de persoonlijke unlock code en pincode door elkaar gehaald.
Dit kost je een nieuwe sim-kaart. Of even de provider bellen en het verhaal uitleggen.

Zie hieronder:

PUK Code
Wat is een PUK code, wat kunt u ermee en waar moet u op letten? Dat zijn onderwerpen die op deze pagina behandeld worden.

De afkorting PUK betekend "Personal Unlock Kode", vrij vertaald: "persoonlijke ontgrendel code". Een PUK code zal u in de praktijk maar weinig gebruiken. U krijgt enkel met een PUK code te maken wanneer u driemaal een foute pincode heeft ingetoetst, of wanneer u uw pincode bent vergeten. Voor meer informatie over de PIN code kunt u elders binnen deze helpdesk terecht.

Als u een GSM koopt, wordt de PUK code altijd bij de simkaart geleverd op een stukje papier of karton. De PUK code is een standaard code die u niet kunt veranderen. De PUK code moet u goed bewaren op een veilige plaats, wanneer u namelijk driemaal de foute pincode heeft ingetoetst, wordt u gevraagd de PUK code in te voeren. De PUK code bestaat altijd uit acht cijfers. PUK codes worden automatisch gevraagd door uw telefoon als u driemaal de foute pincode heeft ingevoerd. Wanneer u de PUK code heeft kunt u ook direct de PIN code veranderen zonder de oude pincode in te moeten geven. Dit is voor alle toestellen hetzelfde. LET OP: Ga niet met deze functie rommelen als u niet beschikt over de PUK code, na negen foute invoeren, wordt uw simkaart definitief geblokkeerd en kan niemand deze meer voor u deblokkeren.

Laatst bewerkt:
Ik ben bang, dat je alleen nog naar een unlock bedrijf kunt gaan.

Die kunnen ook niets doen een "unlock" gsm winkeltje. Unlocked alleen je GSM zodat er een simkaart in kan van elke provider.
Sim / puk code is van de provider en staat op je simkaart ipv de gsm

Unlocken helpt inderdaad niet.

Ik weet nu wat er gebeurd is. Zoon wilde zijn pincode veranderen maar dan moet je eerst de pukcode-intoetsen. Dat wist hij niet en hij heeft dus gewoon meermalen vergeefs cijfercombinaties zitten intoetsen. De kaart registreert dat als meermalen foute pukcode en dan loopt'íe onherstelbaar vast. Gebeld met AH-prepaid en die kunnen dan ook niets meer. Oplossing: nieuw sim-pakket kopen, met de bon nummerbehoud aanvragen en daarna bellen met klantenservice om oude beltegoed te laten overboeken. Jammer dus!
In ieder geval bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan