Melding weergeven als deze verbinding geen verbindingsmogelijkheden heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Een van de netwerkkabels is niet aangesloten.
Dat zou ik dus moeten zien (tekstbalon) als ik mijn internet stekkertje achter uit de pc trek.
Dat gebeurd dus niet en het pictogram op de taakbalk blijft keurig aangeven dat er verbinding is, terwijl die er dus echt niet meer is.
Als ik het kabeltje weer terug in de pc steek dan zou de mededeling moeten komen dat er verbinding is, maar ook dat gebeurd niet.
Heb bij eigenschappen van de verbinding al een keer het vinkje weggehaald:
Melding weergeven als deze verbinding beperkte of geen verbindingsmogelijkheden heeft.
Daarna pc opnieuw opgestart en het vinkje weer geplaatst maar dat geeft geen verbetering.
Overigens werkt internet perfect en heeft die melding volgens mij ook altijd wel gewerkt. Ik vind het zo raar dat dit nu niet wordt aangegeven.

Heb je ooit eens die tekst-ballonnetjes middels een tweak de nek omgedraaid? In ieder geval probeer dan deze tweak: aan de linkerkant nr.11. Enable/Disable Balloon Tips. Te vinden op http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Kelly-bestandjes installeren: Het regbestand op je bureaublad zetten, erop dubbelklikken en met ja antwoorden als gevraagd wordt of de inhoud aan het register moet worden toegevoegd. Computer wel even opnieuw opstarten. (copyright @ Ikself)

Als je AV gaat piepen, geef dan 1x toestemming, tweakjes van deze site worden als veilig beschouwd.

Volgens mij had ik die balloontips niet de nek om gedraaid maar ik heb toch je tip opgevolgd.
Helaas niet gelukt. Geen verandering.
Het vreemde is ook dat er in de taakbalk geen kruisje door de internetverbinding komt staan als ik de stekker uit de pc trek. Dat beeldje van die twee beeldschempjes blijft gewoon zo staan en daar veranderd dus ook niks als de stekker verwijderd wordt.

Ik weet alleen maar dat het vinkje moet staan bij 'Pictogram in systeemvak weergeven gedurendr de verbinding' in Start/Configuratiescherm/Netwerk- en Internet-verbindingen/Netwerkverbindingen, rechtsklik op LAN-verbinding/eigenschappen en aldaar onderaan. Maar ik geef jouw probleem even over aan de experts. ;)

Ok, Gezina bedankt.
Iemand anders misschien?

Nog een kleine aanvulling.
Als ik de pc opstart zonder dat de internet kabel in de pc zit krijg ik in de taakbalk een geel uitroepteken bij het beeldschermpje van internet.
Steek ik de kabel in de pc dan gebeurd er niets.
Klik ik dan op HERSTELLEN dan wordt er opnieuw verbinding gemaakt en komt de mededeling:
De verbinding is hersteld. Probeer opnieuw verbinding te maken. Als het probleem blijft bestaan dient u contact op te nemen met de beheerder van dit netwerk.
Plotseling verschijnt dan ook de tekstballon dat er verbinding met internet is.

Is opgelost. Bleek toch een defect in het PCI kaartje te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan