melding windows opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

luchtbel

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2005
Hallo,

Ik had een vraagje betreffende het opstarten van windows xp. Mijn pc liep vast, toen ik hem opnieuw op wilde starten kreeg ik een foutmelding. Het volgende bestand was of beschadigd of corrupt of ontbrak:

system32\drivers\ispnp.sys

Help, hoe kan ik dit verhelpen? Ik had een link gevonden op de microsoft pagina om het te vervangen maar dan moet je eerst in windows zijn volgens mij. De herstelconsole kan ik niet gebruiken omdat ik geen hersteldiskette heb.

alvast bedankt voor jullie tijd en reacties.

en in veilige modus? nadat het bios opgestart is op F8 blijven tikken tot je het scherm te zien krijgt wat je wilt doen kies veilige modus(safe mode) kom je dan in windows?

Laatst bewerkt:
StoneyCity zei:
en in veilige modus? nadat het bios opgestart is op F8 blijven tikken tot je het scherm te zien krijgt wat je wilt doen kies veilige modus(safe mode) kom je dan in windows?

Ook dan lukt het niet. Ik heb alle opties geprobeerd die je krijgt als je F8 indrukt maar ik krijg foutmeldingen zoals hieronder:

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)windows\system32\ ntoskrnl.exe
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)windows\system32\ hal.dll
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)windows\system32\ bootvid.dll
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)windows\system32\ c_1252.nls
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)windows\system32\ c_850.nls
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)windows\system32\ l_intl.nls
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)windows\ Fonts \ vga850.fon
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)windows\apppatch\drvmain.sdb
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)windows\system32\ drivers\vax347b.sys

heb je daar wat aan?

windows kapot, ik begrijp dat er belangrijke gegevens(bestanden) erop staan, je kunt een ander harde schijf erbij kopen en er windows erop zitten dan kun je de belangrijke gegevens (bestanden) terughalen, belangrijk sluit de huidige waar belangrijke gegevens op staan nog niet aan je flatkabel aan sluit eerst die nieuwe aan zet windows erop klaar dan pas kun je die ander erbij aansluiten en dan kun je de belangrijke gegevens terugvinden kopieren of zo:thumb: :thumb: :thumb:

Laatst bewerkt:
StoneyCity zei:
windows kapot, ik begrijp dat er belangrijke gegevens(bestanden) erop staan, je kunt een ander harde schijf erbij kopen en er windows erop zitten dan kun je de belangrijke gegevens (bestanden) terughalen, belangrijk sluit de huidige waar belangrijke gegevens op staan nog niet aan je flatkabel aan sluit eerst die nieuwe aan zet windows erop klaar dan pas kun je die ander erbij aansluiten en dan kun je de belangrijke gegevens terugvinden kopieren of zo:thumb: :thumb: :thumb:

is de harde schijf nu nooit meer te gebruiken?

ik zag je ff voor een ander aan, je kunt windows opnieuw installeren bedoel ik windows is dus kapot

StoneyCity zei:
ik zag je ff voor een ander aan, je kunt windows opnieuw installeren bedoel ik windows is dus kapot

is het wel mogelijk om de gegevens te behouden? ik heb namelijk windows staan op de partitie waar ook al mijn gegevens staan. Ik probeerde net op een andere partitie windows te installeren maar toen zei hij dat de c: schijf ook geformatteerd moest worden...

SJJ zei:
Probeer eens chkdsk van de cdrom van xp vanuit console.
zie bijlage

bedankt voor je reactie, ik heb de bijlage bekeken en uitgeprobeerd maar het lukt niet. Als ik de windows cd gebruik krijg ik geen 3 opties zoals in de doc staat. Ik kom gelijk bij de installatie en dan krijg ik het verhaaltje over formatteren en in welke partitie ik windows wil installeren.

luchtbel zei:
is het wel mogelijk om de gegevens te behouden? ik heb namelijk windows staan op de partitie waar ook al mijn gegevens staan. Ik probeerde net op een andere partitie windows te installeren maar toen zei hij dat de c: schijf ook geformatteerd moest worden...
oh je hebt partitie verplaats de belangrijke bestanden naar die partitie en gooi de partitie er niet af installeer windows op die c: schijf dan kun je ook je belangrijke bestanden terugvinden of je volgt SJJ van hierboven

Laatst bewerkt:
Heb je toevallig wel de originele xp cdrom of een herstel cdrom.?
Je kunt bij de orginele cdrom aan geven dat je wilt repareren en dan kom je in het console menu.

SJJ zei:
Heb je toevallig wel de originele xp cdrom of een herstel cdrom.?
Je kunt bij de orginele cdrom aan geven dat je wilt repareren en dan kom je in het console menu.

Ik heb een xp cdrom idd. Een corporate edition. Na het laden van alle bestanden wordt het scherm zwart en daarna kom ik gelijk bij windows installatie...

probleem opgelost. Heb de harde schijf in een andere pc aangesloten op ide-2. Na opstorten werd hij automatisch gerepareerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan