Melding Windows Setup " De installatie van Windows 11 is mislukt"

H6nsvV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hoi Allemaal,
Ik ben bezig mijn 10 jaar oude pc te updaten naar Windows 11 met een "aangepaste Windows 11"
Alles gaat goed van update tot en met het blauwe scherm 'Windows 11 wordt geïnstalleerd '.
En na 55 % voltooid alles weg en dan een schermpje "Windows Setup " De installatie van Windows 11 is mislukt"

Wat zou er de oorzaak kunnen zijn ?

( Heb al meerdere oudere pc 's en laptops geüpdatet maar dat ging zonder problemen.)
Graag vraag ik weer jullie deskundige adviezen :)
Mijn dank is groot

Hoi LP ...ja met Rufus en mijn W10 proberen te upgraden dus geen schone instal.
De andere die ik gedaan heb waren wel schoon.

Ja dus een wit venster met :

Windows Setup " De installatie van Windows 11 is mislukt"​

Vanmiddag nog mee bezig geweest. Er is helaas een hele lange waslijst een logfiles die je moet gaan doorspitten om de oorzaak te achterhalen. Bij iedere error hoort weer een andere oplossing.

O.a.
C:\$WINDOWS.~BT\Sources\Rollback\
Look at setupact.log and setuperr.log here for why it rolled back.

C:\Windows\Panther\NewOS\Panther\

Get-WindowsUpdateLog -LogPath $env:USERPROFILE\Desktop\WindowsUpdate.log
Check on Desktop for WindowsUpdate.log.

Hoi Roger, dank voor je meedenken, ik wil er niet te veel op ingaan maar ik kreeg het idee dat de fout mogelijk (?) zat in Sources. Maar aan de andere kant heb ik er wel 3 laptops mee geinstalleerd .
Ik zit te denken om het er misschien maar een schone instal van te maken , maar zie zo op tegen het weer installen van al die programma's ben ik weer een dag voor kwijt.

🤔misschien een domme vraag maar heb je voldoende schijfruimte vrij? Windows 11 heeft meer ruimte nodig dan Windows 10, je krijgt dus niet de melding te weinig schijfruimte ?????

Heb je wel de laatste iso versie van W11 gebruikt om de Rufus USB mee te freubelen?
Jawel de 24H2 versie met eindcijfer 84
Bericht automatisch samengevoegd:

🤔misschien een domme vraag maar heb je voldoende schijfruimte vrij? Windows 11 heeft meer ruimte nodig dan Windows 10, je krijgt dus niet de melding te weinig schijfruimte ?????
Nou dat is nog niet eens zo gek gedacht .
Ik heb een aparte ssd schijf van 250 gb.
Daar staat ( alleen ) Windows 10 op .
Helaas kan ik dat niet op dit moment Bekijken.
In mijn gedachten neemt W10 in totaal 170 gb in beslag....weet niet hoe dat gaat met installeren. Goede tip ga er morgen weer aan verder... Misschien heeft Lange Pier hier meer kijk op ??????🤔

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan