• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

nynke253

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2016
Hallo even een vraag aan de excel tovenaars hier.
Is het mogelijk om bv een excel sheet te maken met medewerkers die op een bepaalde datum hun BOA, Medische Keuring en andere vaardigheden moeten verlengen dat er dan een melding komt in agenda of mail?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb geen excel voorbeeld gemaakt.
Dus de helpers moeten er zelf eentje inkloppen???
In ieder geval zit ik er niet op te wachten.

Laatst bewerkt:
Is het mogelijk om bv een excel sheet te maken met medewerkers die op een bepaalde datum hun BOA, Medische Keuring en andere vaardigheden moeten verlengen dat er dan een melding komt in agenda of mail?

Die tover ik zo uit de hoge hoed.
Ik zou willen dat er meer van zulke eenvoudig te beantwoorden vragen kwamen.

Uit de hoge hoed van snb met een beetje maatwerk.

Code:
Sub VenA()
ar = Sheets(1).Cells(1).CurrentRegion
  With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(1)
    For j = 2 To UBound(ar)
      For jj = 2 To UBound(ar, 2)
        .Subject = ar(j, 1) & " " & ar(1, jj)
        .Start = ar(j, jj) + TimeValue("08:30")
        .Duration = 480
        .Save
      Next jj
    Next j
  End With
End Sub

snb is een mede helper en heeft in #3 een reactie geplaatst. In mijn reactie refereer ik aan deze reactie. Klik maar eens op het linkje wat in zijn/haar handtekening staat. Als je alles doorgenomen hebt dan begrijp je ook hoe je het toe kan passen.;)

Om wat eenvoudiger te beginnen kan je hier ook wat kennis opdoen. http://handleiding.helpmij.nl/handleiding/?mid=546

Ik heb geprobeerd de code in te voegen maar ik krijg een foutmelding.
Kan iemand voor mij die code in mijn bijgevoegde bestand zetten?
Ik kan dan zien hoe en wat.
Het is een hele nieuwe wereld die VBA codes en ik begrijp dat dit ook jaren ervaring kost om hier wat mee te kunnen.

Daar heb je geen VBA voor nodig, voorwaardelijke opmaak voldoet zeker idg.

Bijlagen

beste Cobbe de voorwaardelijke opmaak ken ik wel maar de bedoeling is dat iemand een melding krijgt zonder het bestand te hoeven openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan