• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meldingen: Update & Continue, default kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humadgen

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
251
Hoi

Bij het openen van een EXCEL bestand komen er achtereenvolgens twee meldingen die beide altijd op dezelfde manier beantwoord moeten worden.

Ik kan in een instructie wegzetten dat bij de eerste melding altijd "Update" moet worden gekozen en bij de tweede melding "Continue". (zie bijlage)
Dit werkte het afgelopen jaar op zich goed, maar ik denk dat het mogelijk moet zijn om deze keuzes standaard te laten uitvoeren nadat het EXCEL bestand wordt geopend.

Kan iemand mij aan de code helpen?
Thanks
Humadgen
 

Bijlagen

  • Update & Continue.JPG
    Update & Continue.JPG
    26,9 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
kies bij dat 2e scherm een edit links en kijk of je bestand niet naar bestanden wijst die niet meer bestaan.

meschien mocht dat al een gedeelte helpen.

gr, dennis
 
Hoi Dennis
Dank je wel voor je suggestie, maar dit is geen optie.

Ik zal je uitleggen waarom niet. Deze meldingen komen voor in een "moederbestand" dat samen met 30 hulpbestanden in een folder wordt gezet.
Een afdeling kan deze set van 31 bestanden gebruiken, maar in de praktijk worden er in het begin van het jaar maar 4 tot 10 bestanden gebruikt. Om het overzicht in de folder netjes te houden, worden de bestandjes die (nog) niet gebruikt worden tijdelijk naar een andere folder gesleept.

Van af dat moment komen de meldingen die ik wil ontwijken.

Het doorbreken van de links heeft geen zin, want als er in de loop van het jaar aanvullende bestanden gebruikt moeten worden, dan zijn de links niet te herstellen. ( Je moet je voorstellen dat deze bestanden binnen ons bedrijf wereldwijd verspreid worden en lang niet overal zitten mensen met voldoende EXCEL kennis.)

Het wegslepen en terugslepen is nog wel uit te leggen, (en dat heeft afgelopen jaar ook gewerkt) maar verder wil ik eigenlijk niet gaan.
Ik zoek een stuk code dat bij het opstarten werkt. Vergelijk het met een ALLEEN LEZEN bestandje dat in de laatste Macro wordt afgesloten en waarbij de vraag of het nog moet worden OPGESLAGEN wordt voorkomen door het stukje code:

Code:
Application.DisplayAlerts = False

Terwijl ik bovenstaande schrijf, bedenk ik dat het misschien wel mogelijk is om bovenstaande code ook aan het begin te gebruiken, Maar ik weet niet of dat gaat werken of dat het met een andere code moet.

Dus mocht iemand weten of bovenstaande code kan werken, dan wil ik graag weten waar ik dat weg moet zetten en anders wat voor code ik anders moet gebruiken.

Thanks
Humadgen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan