Memory Cards (SD-)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepsiman

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Berichten
252
Hallo,

Sinds kort ben ik gaan denken om mijn Computer snelle te laten opstarten. Ik ben toen hiervoor gaan zoeken naar hardware (SD/Memory Cards).
Helaas ben ik zelf niet zo bekend met Memory Cards (SD) en wil graag wat meer informatie, die ik zo niet via internet zelf kan halen.

Hierbij wil ik graag weten wat voor nut het exact heeft om dit in mijn computer te verwerken?
Ook vraag ik me af wat nu dan de juiste SD kaart voor mij is bestemd?

Ja, ik heb een cardreader met SD/MMC, MS, MD/CF, SM/XD.

Graag jullie informatie te kunnen delen naar mij toe.

Alvast bedankt!
 
Hoi,

Heb je bericht even naar verwisselbare opslag verplaatst hoort daar even beter thuis
 
Sneller opstarten kan door je besturingssysteem op een SSD te zetten, die sd kaartjes zijn daar niet voor bedoeld en je kunt windows er niet op een makkelijke manier op installeren mocht je die gebruiken.
 
Met een SD kaartje ( van 4 GB of hoger ) kan je ook readyboost mee activeren. Hoewel ik liever de voorkeur zou geven aan een usb stick. ( als de persoon in kwestie dit bedoelde ).

Maar windows installeren op een sd kaartje, zal niet gaan.
 
Het is ook een kwestie van sneller opstarten in een vorm van Ready To Boost methode. Niet dat Windows geïnstalleerd zal worden op de SSD.
 
Heeft weinig zin om er antwoord op te geven, je denkt/geloofd dat het werkt, bij booten sowieso niet en bij voldoende intern geheugen ook niet met applicaties, de enige die er voordeel bij zouden kunnen hebben zouden fotobewerkingsprogjes kunnen zijn als je erin bezig bent.
Link wel doorgenomen?
Nogmaals, zet er een SSD in, dan merk je het pas.
 
Hallo,

Nu ik wat meer informatie heb over de term 'SSD' heb ik nog wat vragen.
Hier mijn systeem informatie:
Computer Systeem Informatie:
Moederbord : Asus P6T DELUXE V2
Chipset : Intel X58
Processor : Intel Core i7 920 @ 2666 MHz
Fysiek Geheugen : 6144 MB (3 x 2048 DDR3-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce GTX 275
Harde Schijf : SAMSUNG HD103SJ ATA Device (1000GB)
Harde Schijf : WD 5000AAV External (500GB)
CD-Rom Station : DTSOFT Virtual CdRom Device
DVD-Rom Station : Toshiba-Samsung CDDVDW SH-S223B
Monitor Type : LG Electronics W2261 - 22 inches
Netwerkkaart : Marvell Semiconductor (Was: Galileo Technology Yukon 88E8056 PCIe Gigabit Ethernet Controller
Netwerkkaart : Marvell Semiconductor (Was: Galileo Technology Yukon 88E8056 PCIe Gigabit Ethernet Controller
Besturingssysteem : Windows 7 Professional Professional Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)
DirectX : Versie 11.00
Windows Performance Index : 5.9 AAN 7.9


Op mijn moederbord zal dus een SATA 2 SSD alleen op kunnen en geen SATA 3. Wat is de maximale lees- en schrijfsnelheid van een SATA 2 SSD?
Ik wil niet dat ik een SSD ga kopen voor snelheid dat onbruikbaar is vanwege de SATA 2.

Ook wil ik precies weten wat het duidelijke verschil is van SATA 2 SSD en SATA 3 SSD?

graag een antwoord hierop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan