Memory leak tijdens gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

str

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2009
Berichten
37
Hey allen,

Sinds ik Windows 8 heb geinstalleerd ervaar ik regelmatig een Memory Leak tijdens het Gamen (voornamelijk bij Battlefield 3). Ik heb 8Gb aan werkgeheugen en die is na verloop van tijd meer dan 95% (met pieken tot 100%) in gebruik wat veel haperingen oplevert.

Na wat zoekwerk op internet heb ik een handig tooltje gevonden uit de Windows Driver Kit om te checken wat het probleem veroorzaakt poolmon.exe.
Deze tool liet zien dat AVG veel te veel geheugen in nonpaged pool gebruikte. Ik AVG deïnstalleren, geen memoryleak meer en ik kon weer vrolijk spelen.

Echter, sinds kort heb ik weer last van een Memory Leak. Ditmaal geeft poolmon aan dat dit komt door iets met de tag MINI (zie afbeelding in bijlage).
Ik weet echter niet wat dit is en ik weet ook niet hoe ik uit kan vinden wat dit kan zijn.

Weet iemand hoe ik deze Memory Leak kan verkomen?

nonpaged pool.png
 
Hoe bedoel je met haperen, lag of echt vast lopen.

Een lag die random voorkomt en dat je fps dropt en weer stijgt of bedoel je gewoon de heletijd lag.

Ik speel ook bf3 op pc en heb ook last van lag ( Lag Spikes )

Ik adviseer je ook dat je in-game bij je console ( ` ) render.perfoverlayvisible 1 en render.drawfps 1 typt.

Dan kan je zien wat er gebeurt tijdens je lag met je cpu en gpu, misschien dat de memory leak ook invloed heeft op je CPU en GPU, Je krijgt links onder een tabeltje te zien. Hoe hoger die is hoe slechter. En tijdens de lag, zie rechts boven de fps per seconds als die beneden de 30 komt dan moet je meteen naar de linkertabel kijken wat er mis is.
Exit steam ook tijdens het gamen, heeft veel voor me geholpen !


Hopelijk heb ik je geholpen. MVG DutchSayko Hroar !
 
Met haperen bedoel ik nu echt dat t na een tijdje (verschilt tussen half uur en paar uur) het spel echt zo goed als vast loopt. Ik ben bekent met render.perfoverlayvisible en drawfps, hoewel ik voor dat laatste meestal fraps gebruik.

Ik had wat screenshots gemaakt tijdens het spelen met perfoverlayvisible nog met de vorige driver van mijn videokaart (AMD Radeon HD 5870, driver 12.10 en 12.11 beta) en toen ik nog AVG had geinstalleerd. In de eerste afbeelding (links hieronder) zie je die pieken ontstaan en die gebeuren als ik in het spel dood ga of naar mijn map toggle (bij die pieken flitste mijn scherm ook zwart).

Bij de tweede screenshot zie je wat er na verloop van tijd ook nu weer gebeurt, echt alles loopt vast en zo blijkt nadat ik dit onderzocht heb te komen doordat mijn werkgeheugen vol zit. (8GB volledig in gebruik?!).

Mijn probleem is nog niet opgelost, omdat ik nog niet weet waar mijn memory leak vandaan komt.


Afbeeldingen pieken:
http://i48.tinypic.com/1gsqgx.jpg
Afbeelding vastlopen:
http://i46.tinypic.com/mpjlu.jpg
 
Ik heb het ook precies dezelfde ik weet wat jy bedoelt. Heb een amd 7850 oc edition een een amd fx 8120 black edition 8gb ram en heb ook zo een lag, maar bij mij is het eerst een 10 minute goeie gameplay daarna 30 secondes lag daarna 9 minute goeie gameplay 30 secondes lag. Ik denk gewoon dat het door de drivers komt, nou ik ben nog bezig met zoeken voor het oplossing. Sinds de patch van battlelog lagt die bij mij.
 
Hmm, nog steeds geen antwoord gevonden op dit probleem. Heb onlangs de laatste beta driver (13.2) geinstalleerd, maar na een tijd spelen stuit ik op hetzelfde probleem.


Zoals ik in mijn vraag in het begin al liet zien: weet iemand waar deze memory leak vandaan komt zoals in afbeelding van poolmon zichtbaar is? de tag is in ieder geval MINI en het valt in de non-paged pool.
 
ok, ik ben een stap verder. Na lang zoeken kwam ik er vond ik iemand anders met het zelfde probleem en ook de tag MINI in poolmon die zo veel geheugen gebruikte. Bij hem bleek dit te komen van zijn netwerkadapter. Dus ik vervolgens nieuwe driver installeren voor mijn draadloze netwerkadapter (zelfde merk als van hem). Leek mij alsnog best raar, aangezien ik mijn draadloze netwerkadapter (zo goed als) niet gebruik aangezien ik mijn pc ook bedraad heb aangesloten.

Echter, na een tijd spelen loopt Battlefield 3 alsnog vast.

Poolmon opgestart en zie hier het volgende probleem: http://i50.tinypic.com/es3rf9

Zoals het de vorige keer (en de keren daarvoor) telkens geheugen was in non-paged pool, is het nu paged
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan