memory management

Status
Niet open voor verdere reacties.

massimo591

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2002
Berichten
163
ik heb een lastig probleem,elke keer slaat mijnpc spontaan af,krijg erna een scherm met de melding
Er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen.

MEMORY_MANAGEMNT

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u best de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze geïnstalleerd is. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windowws-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het ENgels):

*** STOP: 0x0000001A (0x00041284, 0x02488001, 0x000ddfc, 0xc0503000)
weet iemand hier raad mee,ik snap er nl niks van of wat ik eraa zou kunnen doen,heb pas nieuwe schijf van 40 gig en extra geheugen erbij gezet
heb alles geupdate,drivers enz.weet iemand hier raad mee??:confused:
 
Probleem zal denk ik wel je geheugen zijn wat niet met elkaar overweg kan!!
Probeer eens het geheugen van bank te wisselen!?
Is het proberen waard!
 
heb het geprobeerd maar schijnt niet te werken,slaat nog steeds af met dezelfde melding
 
nu geeft ie weer een PFN error aan
wat betekent dat nou weer?:evil:
 
Blijf er bij dat het toch een geheugen probleem is en al geprobeert met 1 geheugen latje?
 
heb er 3 sticks inzitten 2 van 64 een van 128 welke kan ik het beste eruit halen dan?
 
krijg nu blauw scherm met deze melding
IRQL_NOT_LES_OR_EQUAL

WORD MISSCHIEN TIJD VOOR NIEUWE PC???:rolleyes:
 
Dat kan altijd nog als je alles hebt geprobeerd, toch?
Je hebt er net in geïnvesteerd, tenslotte . . .

Probeer eens met alleen de 128 MB in (achtereenvolgens) alle drie de slots.
Gaat ook dat niet goed, probeer dan de beide 64 MB op alle combinaties (1-2, 1-3, 2-3, 2-1, 3-1 en 3-2)

En dan nog een voor de hand liggende vraag: had je problemen voordat je je systeem ging upgraden, en zo ja, wat voor problemen?
 
ik heb deze pc gekocht met 10 gig schijf en 64 ram geheugen erin,heb er zelf toen gelijk schijf van 40 gig + wat extra geheugen erbij gedaan,windows xp erop gezet[stond 98 op)bij installeren partities gemaakt op de 10 heb xp gezet,heb vanaf het begin al problemen ermee,dacht eert aan slechte driver maar heb het progje
driverguide gedownload en die geeft geen fouten aan,ook geen updates voor moederbord,
ik ga dit ff proberen we houden hoop
gr mass
 
heb alle testen gedaan waaronder een memtest,niks te verkeerds op aan te merken,nu heb ik net heel windows opnieuw erop gezet alle schijven gecomprimeerd,ben ik bezig met de updates binnen te halen [sp2]wat muziek van cd kopieren naar pc en, pats,slaat ie weer af...snap er nou helemaal niks meer van,heb een benchmark erop gezet en die zegt me bios updates te moeten halen die niet meer online zijn.zou het daar aan kunnen liggen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan