Memory read/write error terug vinden in logboeken Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
254
Beste allemaal,

Ik krijg bij het afsluiten van mijn computer af en toe een memory read/write error. Er staat dan zoiets als: Kan de intructie op adres 0x..... niet voltooien????
Aangezien ik de fout maar heel even zie en de computer vervolgens afsluit kan ik niet specifieker zijn. De vraag is nu: waar kan ik zulke fouten in het logboek (of ergens anders) vinden?

Groet,
Anton
 
Als het wordt geregistreerd in het logboek (gebeurd niet altijd) kan je het snelst zoeken in jouw geval naar de tijd wanneer je je pc hebt willen afsluiten.
 
Ik weet de exacte tijd niet meer, maar rond de betreffende tijd staan er wel een aantal fouten in het logboek wat er veel op lijkt. Er wordt alleen nergens gesproken over een Memory read/write error, terwijl dat wel in de titelbalk van de foutmelding staat. Ik zie in het logboek bijv. het volgende:

Tijdelijke opslag van metagegevens is mislukt, resultaat={056018F3-EA11-DE01-11C1-516050C076BC} voor container 0x80070490
Bron: DeviceSetupManager

Zo staan er rond dezelfde tijd nog een aantal van dit soort foutmeldingen. Telkens is de waarde van resultaat anders. De waarde van container blijft gelijk.

P.s.: het is al een wat oudere PC (2009/2010) waar ik onlangs een SSD plus nieuw werkgeheugen in heb gezet. Hierna een verse installatie van Windows 8.1 gedaan.
Ik heb al een stresstest op het geheugen uitgevoerd. Hier kwam niets vreemds uit. De BIOS en SSD-firmware zijn up to date.

Zouden dit soort foutmeldingen verband kunnen houden met een memory read/write error? Ik vermoed zelf dat het een achtergrondservice is die niet goed afsluit, omdat ik de foutmelding niet altijd krijg. Ik moet wel eerst de exacte fout weten, voordat ik kan zoeken naar een oplossing. Heb al even rond gekeken op internet. Eerst wordt een stresstest aangeraden (heb ik dus al gedaan) daarna een virusscan. Die loopt nu.

Groet,
Anton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan