Memory Stick Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clarence

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
Hoi Allemaal,

Pas geleden een memory stick gekocht van 't merk Lexar. (128MB)

Deze memory stick deed 't perfect in m'n digitale sony dsc-p72

ik stopte dus deze memory stick in m'n card reader.
Vervolgens foto's eraf gehaald en format gedaan.

Toen ik 't vervolgens weer in m'n camera stopte kreeg ik een Memory Stick Error C:13:01

- Format via m'n camera werkt niet meer
- Format via m'n pc werkt wel, maar geeft nog steeds error in camera.
- Utilities gedownload om memory stick te formatten...helaas nog steeds error.

't vreemde is dat m'n camera er niks meer mee kan, maar via m'n pc kan ik wel files er op plaatsen.

<quote>"Trinity...HELP"</unquote>

Hoi Clarence , er is nog een topic over geweest, zal trachten hem nog te vinden.
Het is wel zo dat er in de handleiding van mijn fototoestel, en waarschijnlijk ook in de jouwe, staat dat je NOOIT je kaartje mag formateren met de pc maar steeds in het fototoestel want anders is de kans dus groot dat je fototoestel de kaart niet meer kent. Tot nu toe heeft niemand de kaart weer in orde gekregen en was de kaart verloren.:confused:
Spijtig maar ik denk dat de kaart, als ze in het fototoestel niet te formateren is, niet meer zal werken. Ik zal nog even verder zoeken naar een oplossing.

groetjes

Laatst bewerkt:
Geplaatst door khk464
. Tot nu toe heeft niemand de kaart weer in orde gekregen en was de kaart verloren.:confused:
Spijtig maar ik denk dat de kaart verloren is. Ik zal nog even verder zoeken naar een oplossing.

groetjes

Aaah. nou lexar geeft gelukkig aan dat ik 't kaartje terug kan sturen dus dat is m'n laatste optie.

Maar weet je ik heb zo 't idee dat als m'n pc 't wel kan lezen en m'n foto camera niet... dat 't dan zit in 't file system waarmee 't is geformatteerd.

Fat16 gebruikt een memory stick.. daar ben ik inmiddels achter.
Maar waarschijnlijk moet je nog kijken naar sporen sectoren/clusters *alleen welke* ;-/

Prima dat je hem nog terug kan sturen, een zorg minder want echt goedkoop zijn ze niet.

groetjes

Zelfde probleem hebben wij ook gehad. Na het uitlezen in de cardreader was de stick kapot. Via de printer kunnen we nog wel de card uitlezen en formatteren, maar in de camera doet hij niets meer. Een Card error, of card read error of zo geeft hij aan.

Wij hebben ook nog geen oplossing dus ik hoop dat iemand een goed idee heeft.

Die cardreaders zijn volgens mij de boosdoeners. Wij hebben dus dezelfde symptomen na dezelfde handelingen. En inderdaad, via pc kunnen we nog wel plaatjes plaatsen (via de printer)

Laatst bewerkt:
Bij Sony geven ze als advies, de cam aan te zetten en dan de card er uit te halen en er weer in terug te plaatsen, als dan alles goed gaat zou de cam de card automatisch moeten gaan formatteren.
Heb dit zelf ook al geprobeerd met andere merken cam's en meestal heb je succes.

Ik heb het progje ook nog geprobeerd. Hij blijft zeggen "this card can not be used". Zonde 64 MB kwijt. Nu te lang geleden om er mee terug te gaan.

Geplaatst door Tanja1968
Ik heb het progje ook nog geprobeerd. Hij blijft zeggen "this card can not be used". Zonde 64 MB kwijt. Nu te lang geleden om er mee terug te gaan.

Vaag hoor dit probleem. Ik ben er bijna zeker van dat 't ligt aan de manier waarop deze kaart wordt geformatteerd.

Ondanks dat ik m'n kaart TIG keren heb geformatteerd en 't leeg was. Heeft Pixo Rescue toch foto's gevonden op m'n kaartje. Deze herstelt hij op m'n harddisk, maar de kaart zelf is dan nog steeds niet gerepareerd.

Bij mij ook, foto's worden wel gevonden, maar daar gaat het mij niet om. De card kan niet meer opnieuw gebruikt worden. Zou hij echt kapot zijn, of moet ik wachten tot iemand een manier heeft om hem weer aan de gang te krijgen.:)

Geplaatst door Tanja1968
Bij mij ook, foto's worden wel gevonden, maar daar gaat het mij niet om. De card kan niet meer opnieuw gebruikt worden. Zou hij echt kapot zijn, of moet ik wachten tot iemand een manier heeft om hem weer aan de gang te krijgen.:)

Niet weggooien ik geef 't nog lang niet op!
Deze topic sluit pas als 't weer werkt.

Geplaatst door Clarence

Vaag hoor dit probleem. Ik ben er bijna zeker van dat 't ligt aan de manier waarop deze kaart wordt geformatteerd.

Het gebeurde direct na het uitlezen in de cardreader. Niets geformateerd of zo.

Dus.....foto's geschoten, in de cardreader uitlezen, terug in de camera, kaduk:mad:

Ik gooi hem zeker niet weg, wie weet komt er nog een oplossing.

Laatst bewerkt:
Heb je mijn optie al uitgeprobeerd??
Anders even bij een fotozaak langs, sommige hebben wel de juiste apparatuur om hem weer toegankelijk te maken.

En ja, het schijnt er inderdaad aan te liggen hoe een pc formatteerd, een pc zet er een bootrecord op en dat schijnt niet te mogen of het moet een andere vorm bootrecord zijn.

Nog niet geprobeerd, maestro12. Ik zal hem eens meenemen naar een photozaak. Goede tip:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan