memory stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

giezenjh

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Berichten
378
Windows XPpro

Geachte helpers,
Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag!

Volgende:
Ik heb een memory stick gekocht 4GB en daar op, ik denk wel een 100tal belangrijke foto's gedownload. Ook daarvan heb ik weer enkele foto''s laten afdrukken. Het liep allemaal gesmeerd. Plotseling zegt het sticky dat het geformateerd moet worden.
Dat zou betekenen dat ik al mijn foto's zou kwijtraken.
De leverancier schreef mij d.m.v. ""PC inspector smart"" te proberen nog de foto's terug te krijgen. Nu heb ik dat programma gedownload en geprobeerd het uit te voeren.
Nu mijn vraag:
Er wordt gevraagd: "select drive". De volgende drive's worden aangegeven a:, c:, d:, en e:.
Als ik het memory sticky plaats heet het dirve F: in Mijn Computer.
Hoe krijg ik nu"""" F: in de lijst van select drive """" ?

PS.
Als ik op F: klik komt er het bericht dat ik de stick moet formateren!!!!!!!.
Hebt U een goed advies voor mij?
Bij voorbaat dank,
m.v.g.
Ko
 
Windows XPpro

Geachte helpers,
Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag!

Volgende:
Ik heb een memory stick gekocht 4GB en daar op, ik denk wel een 100tal belangrijke foto's gedownload. Ook daarvan heb ik weer enkele foto''s laten afdrukken. Het liep allemaal gesmeerd. Plotseling zegt het sticky dat het geformateerd moet worden.
Dat zou betekenen dat ik al mijn foto's zou kwijtraken.
De leverancier schreef mij d.m.v. ""PC inspector smart"" te proberen nog de foto's terug te krijgen. Nu heb ik dat programma gedownload en geprobeerd het uit te voeren.
Nu mijn vraag:
Er wordt gevraagd: "select drive". De volgende drive's worden aangegeven a:, c:, d:, en e:.
Als ik het memory sticky plaats heet het dirve F: in Mijn Computer.
Hoe krijg ik nu"""" F: in de lijst van select drive """" ?

PS.
Als ik op F: klik komt er het bericht dat ik de stick moet formateren!!!!!!!.
Hebt U een goed advies voor mij?
Bij voorbaat dank,
m.v.g.
Ko

Als je in Verkenner op de F: dubbelklikt dan hoort er een venster te komen met de inhoud.
Zo niet klik dan met de muis rechts dan in het menu eigenschappen- extra en zie wat je daar kunt bereiken.

Het feit dat PC Inspector Smart (ken ik niet) station F: niet ziet zou iets met NTSF te maken kunnen hebben.
Of geeft de Inspector er een andere letter aan?

In ieder geval zodra mogelijk de foto's naar een harde schijf of cd/dvd overzetten.

Mogelijk is er bij het laten afdrukken iets verkeerd gegaan.
De hele stick zou ik ook nooit geven. Alleen de foto's waar het om gaat.
 
Laatst bewerkt:
Om te beginnen zou ik die belangrijke foto's naar een harde schijf of cd/dvd kopiëren.
Als je in Verkenner op de F: dubbelklikt dan hoort er een venster te komen met de inhoud.
Zo niet klik dan met de muis rechts dan in het menu eigenschappen- extra en zie wat de daar kunt bereiken.
Anders de stick gewoon formatteren en zien hoe dat zich dan verder gedraagd.

Hartelijk dank voor jouw reaktie boekanier.
Als ik onder de verkenner naar F: ga komt steeds weer dat bericht dat ik moet formateren.
Gewoon formateren, dan ben ik mijn foto''s kwijt. Volgens mensen in mijn kringen moeten die foto''s er nog opstaan. Vind ik uiteindelijk geen oplossing dan moet ik wel formateren of aangeboden is het sticky terug te sturen en door een nieuwe te vervangen.
In beide gevallen ben ik mijn foto''s kwijt, wat heeeel jammer zou zijn.
Gegroet,
Ko
 
Als je in Verkenner op de F: dubbelklikt dan hoort er een venster te komen met de inhoud.
Zo niet klik dan met de muis rechts dan in het menu eigenschappen- extra en zie wat je daar kunt bereiken.

Het feit dat PC Inspector Smart (ken ik niet) station F: niet ziet zou iets met NTSF te maken kunnen hebben.
Of geeft de Inspector er een andere letter aan?

In ieder geval zodra mogelijk de foto's naar een harde schijf of cd/dvd overzetten.

Mogelijk is er bij het laten afdrukken iets verkeerd gegaan.
De hele stick zou ik ook nooit geven. Alleen de foto's waar het om gaat.
 
Hartelijk dank voor jouw reaktie boekanier.
Als ik onder de verkenner naar F: ga komt steeds weer dat bericht dat ik moet formateren.
Gewoon formateren, dan ben ik mijn foto''s kwijt. Volgens mensen in mijn kringen moeten die foto''s er nog opstaan. Vind ik uiteindelijk geen oplossing dan moet ik wel formateren of aangeboden is het sticky terug te sturen en door een nieuwe te vervangen.
In beide gevallen ben ik mijn foto''s kwijt, wat heeeel jammer zou zijn.
Gegroet,
Ko

Maar heb je dat eigenschappen extra nu geprobeerd want dat geeft toch een drietal
interessante opties.?
Tenminste als de stick als F: nog steeds in Verkenner wordt aangegeven.

Volgens mij zijn die terughaal programma's bedoeld voor bestanden de men per abuis
verwijderd heeft, maar dan moet de drager wel te benaderen zijn.

Bij mij is menige CD-RW door welke oorzaak ook in het ongerede geraakt.
Daar stonden de data ook nog op, maar ik kon er niet meer bij komen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is de bootsector beschadigd,kijk er eens naar met Testdisk.

http://www.cgsecurity.org/
Download.
http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.8.win.zip

1.Start Tesdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.


Plaats van punt 4 de printscreen hier.

Alt + PrtScn toetscombinatie!!

Start -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen.
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster.

Greetz
 
En die staan daar niet meer blijkbaar.... ?


Alle hartelijk dank voor jullie adviezen, meerdere akties uitgevoerd maar kwam uiteindelijk ook op mumzels opmerking, die staan er niet meer.
De leverancier heeft inmiddels mijn Emtec sticky teruggenomen en een nieuwe geleverd en daarmee is het gedaan, jammer maar het zij zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan