memory test failed

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaanM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Heb een dell computer gekregen (450 Mhz, pent 3).. en nu begint ie natuurlijk bij het opstarten met het optellen van het aantal mb geheugen.. Bij 131 begint ie weer opnieuw te tellen.. na een aantal keren houdt ie er mee op en krijg ik de melding in beeld: memory test failed. Als ik dan op F1 (zoals aangegeven wordt) klik, start de computer gewoon op.. Ik heb win 98 erop gezet en dat doet ik allemaal perfect.. Hoe kan ik er voor zorgen dat ie automatisch het controleren van het geheugen overslaat? Of hoe ie ervoor zorgt dat er in ieder geval niet op F1 gedrukt hoeft te worden? Ik hoop dat iemand me kan helpen, want er moet een kind van 4 mee gaan werken en dus wil ik graag zo min mogelijk handelingen..
thanks

Maak je kast eens open en druk je geheugenbankje eens voorzichtig aan.

Grtz.

had ik ook aan gedacht.. maar t feit dat ie gewoon opstart en ook aangeeft bij configscherm-systeem 128 mb zou die toch gewoon goed moeten zitten? maar ik ga t ff doen..
thanks

Kun je niet in het Bios de memory test uitschakelen? Quick power on self test (soms staat er alleen POST)

die quick power on self test stond al op disabled... en nu?

Als er 2 inzitten haal der eens 1 uit en dan opstarten,
misschien even switse?
Gr Willem

Exscuses, je hebt helemaal gelijk.

Dit is inderdaad dat wat ik bedoelde.

ik heb de geheugenbankjes eruit gehaald en er weer ingedrukt.. van de 10 x opstarten geeft ie gemiddeld nog 2x de foutmelding.. Dat zij de computer voorlopig vergeven..
bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan