memory

Status
Niet open voor verdere reacties.

purple86

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2008
Hoi,
Heb vandaag nieuw geheugen gekocht voor mijn computer, moederbord merk gigabyte.
Het geheugen is kingston extremeX, als ik nu in het bios de latency wil veranderen, in 7- 7- 7- 20 en ik vul dat zo in dan geeft het moederbord een groot probleem.
Het moet namelijk in DEC ingevult worden, het zal wel een domme vraag zijn maar hoe vul ik 7- 7- 7- 20 in als DEC getal(len)? :confused:
dank U

Hallo,

Ik heb daar helemaal geen vestand van, maar zouden het decimalen kunnen zijn?

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Waarom zou je dat handmatig willen aanpassen? Het moederbord (Bios) pakt automatisch de goede instellingen, in verhouding met je processor. Ben je met overklokken bezig?

Waarom zou je dat handmatig willen aanpassen? Het moederbord (Bios) pakt automatisch de goede instellingen, in verhouding met je processor. Ben je met overklokken bezig?

Nee is een intel dual E8500 overklokken is echt niet nodig (2x 3.16 Mhz} maar er zat een standaard geheugen in dat het bios inderdaad automatisch invult.
Maar het systeem loopt nog soepeler met zwaarder geheugen maar dan moet je zelf de waarde opgeven van dat geheugen dat je erin stopt dus dat geheugen is wel standaard overgeklokt.

Ja blindman het zullen wel decimalen zijn maar helaas ken ik daar niets van :shocked:
Weet jij het decimaal van 7 en/of 20 ?
bedankt voor de reackties alvast:)

Inprincipe past je moederbord de waardes aan. Ik gebruik zelf ook sneller geheugen, maar wil niet zeggen dat het geheugen overgeklokt is. Het geheugen is gewoon sneller. Het leuk voor overklokkers, want dan heb je niet zo last dat het geheugen je overklok tegenhoud. Ik ben trouwens nog nooit ergens in een bios tegen gekomen dat je DEC waardes moet opgeven.

Inprincipe past je moederbord de waardes aan. Ik gebruik zelf ook sneller geheugen, maar wil niet zeggen dat het geheugen overgeklokt is. Het geheugen is gewoon sneller. Het leuk voor overklokkers, want dan heb je niet zo last dat het geheugen je overklok tegenhoud. Ik ben trouwens nog nooit ergens in een bios tegen gekomen dat je DEC waardes moet opgeven.

Hoi, probleem opgelost waarde in DEC moest zijn 0,070 had de techinische dienst van de winkel gebeld en die hebben het mij uitgelegd, maar het was eigenlijk niet nodig, als ik de latency op auto had staan was het vanzelf gefixt :rolleyes:
btw heb geen verstand van overclocken maar er zit wel een gemakkelijk menutje in met met stap voor stap van normaal, fast,turbo nog 2/3 dan op z'n hoogst extreme =2x 3.8 mhz, maar staat altijd op standart ..oja moest wel de spanning van geheugen op 2 volt zetten, was eerst 1.8
bedankt voor het medenken:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan