memorycheck hierna herstart de comp!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leagos

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2003
Berichten
59
EEjjj

Nog een Leuke Faq VRAAg
Hoop dat jullie kunnen helpen.

Mijn computer heeft het volgende probleem: ik zet hem
aan en alles begint op te starten. Op het moment dat hij de
memorycheck heeft uitgevoerd slaat hij af en begint weer met
een herstart. Waar kan de oorzaak liggen, ik heb zelf geen
idee.

Alvast bedankt
GRTzzz
Leagos
 
1. Warmte probleem
2. Kortsluiting
3. Montagefout
4. Powerknop of resetknop blijft hangen
 
Maar waarom zou hij dan pas na de memorycheck afslaan en nie eerder????

Alvast bedankt
GRtzzz
 
Als ie opnieuw opstart bij het geheugen, zou ik eens beginnen met ergens een ander reepje lenen en dat erin zetten.

even terzijde, deze vraag hoort dus absoluut niet in de category software W2K
 
ow sorry, NA de geheugentest. verkeerd gelezen :eek:
 
nee maar wist niet precies waar ik hem onder moest plaatsen. Dus daarom d8 ik vraag ik hem maar onder w2k omdat ik dat zelf ook gebruik.

en lekkere kwal zou je misschien het een beetje kunnen uitleggen wat je met je oplossingen bedoelt, en over pas na de POST.
Alleen als je dat wilt doen.
Anders maakt het ook nie uit

Alvast bedankt

GRoeten
 
De POST is de reeks systeemtests die het bios uitvoert voordat hij het besturingssysteem opstart. Die is meestal compleet als de geheugentest is afgelopen. Nu doet hij ook nog dingen daarna, maar aangezien dat niet op het scherm staat, lijkt het net alsof hij vlak na de geheugentest reboot.

Hier kunnen een aantal oorzaken voor bestaan:

1. Oververhitting, dus een of meerdere onderdelen worden te warm en de pc reset zichzelf (niet uit beveiliging, maar doordat de hardware uitvalt door de hitte).
2. Kortsluiting kan ook een oorzaak zijn, dus een kabel verkeerd of een loszittend contact kan voor kortsluiting zorgen en dan ook de computer resetten.
3. Met een montagefout bedoel ik loszittende dingen, dus bijvoorbeeld het geheugen of een insteekkaart die slecht contact maakt, lijkt een beetje op 2.
4. Dat de power- of resetknop blijft hangen zorgt niet altijd voor deze eigenschap, maar kan toch de oorzaak zijn, dus dat de pc denkt dat hij moet resetten als een van de knoppen kontakt blijven maken.

Ik was er nog 1 vergeten: het kan ook komen doordat de pc is overgeklokt.
 
POST is Power On Self Test. Volgens mij betekent het dat je pc zelf alle onderdelen test voordat hij echt doorstart. Het geheugen doet hij volgens mij als laatste, vandaar dat lekkere kwal zei 'Omdat dan de POST voorbij is??'
 
't zou ook een slecht gemonteerd mobo kunnen zijn (direct contact makend met je kast) maar volgens mij start ie dan helemaal niet op
 
Je zou ook even kunnen kijken hoelang er tussen het moment van geheugentest zit en het moment dat het systeem gaat rebooten.
Zou nl ook kunnen dat hij op dat moment al bezig is met booten en daar de mist in gaat.

Nico :)
 
Bedankt voor de vele reacties
Ben ereindelijk uit gekomen

Groeten
Leagos
 
meelman bedoelt dus: Wat was de oorzaak? (wil ik ook wel eens weten). Of bedoel je dat je genoeg hebt voor de faq?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan