memtest slaat vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

plotter

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2002
Goedemorgen.

De computer van mijn broer heeft wat problemen met zichzelf :D

Als hij games speelt slaat hij vast, niet tijdens gewoon gebruik zoals internetten, downloaden,word etc etc.
Ik heb gisteren de hele computer schoon gemaakt. Dus gechecked op spyware/virussen en trojans ook alle temp files gewist en regcleaner laten draaien.
Daarna heb ik memtest gestart en ben zelf naar huis gegaan.
Wat blijkt, na een aantal minuten slaat alles vast, de computer doet helemaal niets meer en moet worden gereboot.
Ze hebben zelf de test nog een paar maal gestart maar hij slaat steeds vast, steeds op verschillende tijden maar wel altijd binnen de 10 minuten.

Wat moet ik hier nu mee doen?
Mijn eigen idee: 1 geheugen bank verwijderen en test weer draaien, andere bankje erin en weer testen net zo lang tot ik weet bij welke het fout gaat.
Hebben jullie nog raad of ideeën waar ik nog meer naar moet kijken?

Ik kan dit pas vanavond uitvoeren dus dan ook pas laten weten hoe of wat er aan de hand is.
In ieder geval alvast bedankt voor jullie hulp.

Niemand die mij nog iets kan vertellen waar ik nog meer naar kan kijken?
Ik hoop het wel want alleen geheugen probleem lijkt mij ook niet echt logisch daar alles verder gewoon werkt.

Hallo

Wat je echter niet vermeld , is of memtest ook echt errors vermeld....

Andere mogelijkheden van, dergelijke symptomen....

Vervuilde ventilatoren ....

Defekte p.supply

Maar .... ik zou de betrokken p.c. eens opstarten d.m.v. een bootdiskette win 98 en deze eens een tijdje zo laten draaien.

Zo sluit je al veel mogelijkeden uit .....

Peter

Geplaatst door VDK_P
Hallo

Wat je echter niet vermeld , is of memtest ook echt errors vermeld....

Peter

Kan ik ook niet vermelden want zoals ik al aangaf slaat alles vast. Geen meldingen helemaal niets gewoon een computer die helemaal niets meer doet.

Pc kast is pas nog van binnen helemaal schoongemaakt.
Maar van die power supply is een goeie tip, ga ik vanavond mee bezig, bedankt voor je hulp.

Hallo

Alvorens eens ganse avond te spenderen aan het reinigen van een ??? voeding , start eens gewoon op d.m.v. bootdisk , en laat die eens enige tijd draaien...

Zo dient de p.supply ook vermogen te leveren , en is deze nog eenvoudiger te elimineren ......

Check wel alle fan's visueel op hun korrekte werking.

Peter

Sorry voor mijn late reactie maar ik had andere dingen aan mijn hoofd.
Hele computer schoongemaakt. De processor koeler vervangen, opnieuw koelpasta aangebracht (oude helemaal verwijderd).
Ik ben nu bezig met torture test en waar ik vrijdag nog iets vaags van een rounding failure kreeg gedraagt hij zich tot nu toe goed. Krijg geen errors. Echter memtest nog niet geprobeerd.

Wat bedoel jij met "laten draaien met 98 bootdisk"?
Wat gebeurd er dan? Staat de computer dan gewoon aan of start hij steeds opnieuw op???, zoals je leest ik heb het nog niet geprobeerd ik wilde eerst even weten waar dat goed voor is :D

Hallo

Bedoel hiermee , gewoon de p.c. opstarten d.m.v. win 98 bootdisk , en dan kijken of je nog steeds problemen hebt.....(zo sluit je eventuele softw. problemen uit.)

Je zou er dan tevens ook van kunnen profiteren om memtest te laten draaien .

Peter

Hoi en bedankt voor je antwoord.
Ik ga het vanavond eens proberen en laat hier het resultaat wel even weten.

Hmm ik denk dat het enige probleem was dat de PC te warm werd.
Alles werkt gewoon weer perfect. Als ik dan nadenk over wat ik allemaal heb gedaan kom ik uit op warmte.
Ik ga voor de zekerheid 2 extra Fan's installeren anders ben ik binnenkort weer bezig.

Bedankt in ieder geval voor je hulp.

Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan