memtest

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een memtest gedaan. Er werden 337 fouten geconstateerd. Wat moet ik hieruit concluderen?

De reden voor de test was dat ik geen films meer compleet gedownload krijg. Eindeloos worden er bij het completeren (Overnet) beschadigde bestanden gevonden. Niet bij één film maar inmiddels al bij een stuk of vijf. Bij de eerste waar het mee begon is er ± 15 keer geprobeerd te 'completen'.

Hiervoor had ik altijd wel een paar keer een 'corruption' maar daarna lukte het wel.

Dit heb je met Memtest86 gedaan? Dan lijkt het me beter dat je het geheugen vervangt.

Je RAM is dus gedeeltelijk beschadigd en het is beter om het te vervangen.

Kun je softwarematig achterhalen welke van de geheugenmodules kapot is? Ik heb er drie (2x 128 en 1x 256.)

Je dient ze dan apart te laten controlleren door memtest

Ben nog niet iets anders tegengekomen waarbij je met bijv 3 modules kunt zien welke nu de rotte appel is.

Het gaat je wat tijd kosten maar hopelijk lost het wel je problemen op

Dat wilde ik net vragen: of het normaal is dat mentest er 2 uur over deed.
Blijkbaar wel, gezien je opmerking over de tijd die het kost.
Oké.
Bedankt!

Toch nog een vraag.

Ik herinner me dat de 256 module eigenlijk een 512 module is, die 'gelezen' wordt als een 256.

Zou hier het probleem kunnen zitten?

Is dat omdat je moederbord niet meer aan kan? Ik denk niet dat daar het probleem in zit. En ja het is normaal als Memtest zolang duurt om te testen.

Nee, dat mag dan niet die foutmelding geven bij het testen. Maar ga je nog even doen wat M@rio zei over het achterhalen van welke module niet meer goed werkt?

Jazeker.
Maar mijn vriendin moet eerst uit-geïnternet zijn.
Morgen zal ik melden wat het resultaat is.

Daar ben ik al: ik vind geen mogelijkheid in het programmaatje om modules te selecteren.

De bedoeling is toch niet dat ik de modules uit de pc haal en dan één voor één de test doe?

Ik weet niet of je wel eens geheugenmodules hebt geplaatst maar het is erg simpel. Gewoon de twee voetjes aan de uiteinden van de slotjes open doen en de geheugenmoduler eruit halen.

Is dit een reactie op mijn 'leuk klusje'?
Het 'leuke' is natuurlijk dat driemaal de pc van z'n plek moet, open moet, achter kabels en snoeren wroetend vooral op de tast de modules verwisseld moeten worden, enz. :D

Oh, je bedoelt op die manier:D, daar had ik even niet aan gedacht. Ik heb mijn pc nl. op een makkelijke plaats gezet voor dat soort dingen :p.

logica?

Ik heb de 256-module verwijderd en een 128-module verplaatst, de memtest weer gedaan en ruim halverwege de 7e test waren er al 509 fouten.

Ik snap hier niets van.
Iemand van jullie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan