MemTest

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omruilen, zit vaak lang zoniet levenslange garantie op.
Foutief geheugen wil wel eens voor rare dingen zorgen, freezes, uitvallen van de computer, etc.
Maare, wel met de cas op 3 in de bios gedaan?

Lange Pier zei:
Omruilen, zit vaak lang zoniet levenslange garantie op.
Foutief geheugen wil wel eens voor rare dingen zorgen, freezes, uitvallen van de computer, etc.
Maare, wel met de cas op 3 in de bios gedaan?

Wat bedoel je precies met dat laatse?

// Robert G. ^^ zei:
Wat bedoel je precies met dat laatse?

In de bios kun je de geheugentimings losser ( =hoger ) of strakker ( =lager ) zetten.
Indien het geheugen krap cas 2,5 aankan en hij staat op auto of 2,5, wil memtest ook wel eens fouten aangeven, meestal is dat ook i.c.m. de controller, zet je hem hoger, kan het zijn dat memtest geen fouten aangeeft.

Ik zal zo gelijk ff in de bios kijken waar hij nu op staat, maar ik heb een Asus a7n8x-x moederbord en
2 x Twinmos 512 MB DDR PC3200

Waar zou deze dan op moeten staan?

Zet die SDRAM CAS Latency eens op 3T, dat is wat Lange Pier aangaf.

[edit] Tegelijk met Lange pier.:p[/edit]

Ik heb hem nu op 3T gezet, en zal morgen de test nog een keer doen.

Maar wat voor verschil zou dit moeten uitmaken? Wat heb ik nu ooit verandert:rolleyes:
Want dat Cas zeg mij hellemaal niets

Wat je nu hebt veranderd is een vertraging in je geheugen, die je wat meer ruimte hebt gegeven.

Cas-latency
(Common Access Strobe-latency.)
De belangrijkste latency van het werkgeheugen wordt uitgedrukt in CAS-latency. Dit heeft alles te maken met de snelheid waarmee gegevens vanuit het geheugen beschikbaar moeten zijn voor bewerking. Werkgeheugen is opgedeeld in afzonderlijke banken, die elk een vaste geheugenomvang hebben. Zo bestaat een 128 MB module bijvoorbeeld uit zestien banken van elk 8 MB. De CAS-latency geeft hierbij aan hoe snel er van de ene geheugenlocatie naar de andere geschakeld kan worden, en dus hoe snel de informatie beschikbaar is voor verdere verwerking.
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

// Robert G. ^^ zei:
Ik heb hem nu op 3T gezet, en zal morgen de test nog een keer doen.

Maar wat voor verschil zou dit moeten uitmaken? Wat heb ik nu ooit verandert:rolleyes:
Want dat Cas zeg mij hellemaal niets

Leesvoer.

Maar het wil ook niet zeggen dat de ram niet stuk is, maar als ermee naar de winkel gaat of je stuurt hem op, wat onderzoekskosten met zich mee brengt, en bij hun blijkt hij goed te zijn, lu llig.

Je kunt hem natuurlijk ook laten testen bij de plaatselijke PC boer, als deze een ramtester hebben staan.

Okè, Das duidenlijk

maar dan mischien een domme vraag, waarom kan je deze dan niet nog lager/hoger zetten?

Laatst bewerkt:
// Robert G. ^^ zei:
Okè, Das duidenlijk

maar dan mischien een domme vraag, waarom kan je deze dan niet nog lager/hoger zetten?

Dan moet je eerst de memory timings op manual zetten, die staat nu op optimaal.

Dat heb ik al gedaan anders kom ik het niet veranderen, maar jullie horen morgen wel of de fouten er nog in zitten!

Ik kreeg zomaar uit het niets weer een Blue Screen met deze meldig:

0x0000008E (0xc0000005, 0x055b295, 0xba747a94, 0x00000000)

Help!:(

// Robert G. ^^ zei:
Ik kreeg zomaar uit het niets weer een Blue Screen met deze meldig:

0x0000008E (0xc0000005, 0x055b295, 0xba747a94, 0x00000000)

Help!:(

Memtest is niet meer nodig.;)

Lange Pier zei:
Memtest is niet meer nodig.;)

En Nu? Omruilen? Weet je wat dit betekend dan?

en hoe weet ik welke geheugen latje het is? ik heb ze niet te gelijk gekocht, wel bij dezelfde winkel

// Robert G. ^^ zei:
En Nu? Omruilen? Weet je wat dit betekend dan?

en hoe weet ik welke geheugen latje het is? ik heb ze niet te gelijk gekocht, wel bij dezelfde winkel

Een beetje winkel test ze wel even voor je, eigenlijk hoor je de memtest per latje uit te voeren, maar zo te zien zit het in de tweede.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan