Memtest86+

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin_89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2002
Hallo allemaal,

Sinds enige tijd ervaar ik wat problemen met mijn HP Pavilion T880 computer.
Soms crasht de computer gewoon, tijdens onverklaarbare/willekeurige omstandigheden.
Daarom dacht ik dat mijn geheugen beschadigd/kapot zou zijn.

Nu ben ik Memtest86+ gaan downloaden en deze is nu al 4 uur mijn geheugen bank aan het scannen. Voor de duidelijkheid, om te checken welke kapot is heb ik 1 van de 2 bankjes eruit gehaald en laat ik Memtest ze omstebeurt scannen.
Memtest heeft tot nu toe (dus na 4 uur scannen) al 6 'bad sectors' gevonden in mijn 'eerste' geheugenbankje.

Nu was mijn vraag aan jullie: hoe betrouwbaar is dit programma? Als memtest aangeeft dat er fouten in mijn geheugen zitten, moet ik dan maar nieuw geheugen gaan kopen, of kan ook memtest zich wel eens vergissen en kan het zijn dat er niks mis is met mijn geheugen?

Klik hier voor een screenshot (foto) van Memtest met de meldingen van slechte sectoren.

Iedereen alvast bedankt,
Robin.

Dat geheugen waar je die foto van hebt gemaakt ,zou bij mij met 1 fout al in de KLIKO zijn beland.
Je loopt met zoiets de kans steeds weer op vastlopers te stuiten,met alle gevolgen van dien

Zet de CAS eens eerst hoger, die draait nu op 3, dat is erg laag/snel voor DDRll geheugen, als er werkelijk DDRll wordt gebruikt, en indien het geen bord is voor beide type's, ddr en ddrll, dus zet hem op zijn hoogst, en draai opnieuw een memtest, die is heel betrouwbaar, maar de controller fouten worden ook als geheugenfouten gekenmerkt.

Nu ik van jullie bevestiging heb dat het inderdaad een betrouwbaar programma is, ga ik vanmiddag een bezoekje brengen aan de lokale computerboer! FF 512MB vervangen voor eenzelfde die wel werkt.

Bedankt!

Heb je algeprobeerd wat Lange Pier aangaf en dan weer laten testen met memtest86. Zou kunnen dat ej geld uitspaard hierdoor.

Nu ik van jullie bevestiging heb dat het inderdaad een betrouwbaar programma is, ga ik vanmiddag een bezoekje brengen aan de lokale computerboer! FF 512MB vervangen voor eenzelfde die wel werkt.

Bedankt!

Je kunt daar ook je latjes laten testen, misschien doen ze het voor nop, weet je het helemaal zeker.

Nou, bij onze computerboer doen ze het niet gratis helaas.

Ik heb nu 512MB DDRII memory gekocht en erin geplant en de defecte eruit gehaald.
Nu krijg ik een stuk minder crashes. Maar nog steeds hangt het systeem na ongeveer 4 tot 10 minuten WoW spelen. Weet iemand misschien een tooltje om mijn Videokaart mee te checken? Net zo iets als memtest dus, maar dan voor een videokaart?

Alvast bedankt,
Robin.

Is de videokaart wel redelijk vrij van stof?(fan en koelblok)

Memtest test ook je videokaartgeheugen, maar alleen aan het einde, als hij klaar is met de rest, en dat kan heeeeeeel lang duren.

Heb je ook een foutmelding? dus een bsod met een tekst? daarmee kun je achterhalen waar het probleem vandaan komt.

Geen foutmelding helaas.. Was dat het maar, dan kon ik inderdaad achterhalen waar het probleem zat!

Is er nog een andere mogelijkheid behalve Memtest? Want die heb ik gisteren/vandaag 14 uur lang laten draaien en toen was hij nog niet klaar. Ik had hem toen maar stop gezet (niet wetende dag hij daarna de videokaart ging testen) omdat er toch al 10 foutmeldingen op het scherm stonden (er zijn er wat bijgekomen sinds de eerste screenshot hier).

Systeem, geavanceerd, opstart en herstelinstellingen, de computer automatisch opmieuw opstarten uitvinken, krijg je een foutmelding in een bsod.

Helaas ken ik geen video memtest.

Hij start niet spontaan opnieuw op, hij hangt gewoon.
Kan niks meer doen, behalve de reset/power button gebruiken. Maar ik zal het eens proberen!

EDIT:
Ik heb een stress-testing utility gevonden om de videokaart mee te testen.
Deze heb ik nu 2 keer gedraaid, 2 keer bleef hij na ongeveer 10 minuten hangen (zelfde tijd als wanneer ik een game opstart).
Nu heb ik de laatste videodrivers van nvidia naar binnen gesleurt en geinstalleerd en draait de test *tot nu toe* al 20 minuten.
Ik laat hem vannacht doordraaien (of in ieder geval tot zo lang het duurt) en plaats morgen een berichtje met de resultaten.
Overigens had ik dat videokaart test programma hier gevonden:
http://freestone-group.com/video-card-stability-test.htm
(Tijdens de installatie ff erop letten dat je de "Free 3D Screensaver" uit zet.. bevat mogelijk spy-/malware).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan