Menig Over Samengestelde PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Owenn

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
hoi hoi

ik wil binnenkort een pc gaan bouwen

m'n budget voor m'n pc is 1000, maar daar gaat 180 euro voor de monitor en muis vanaf.

Budget pc is dus 800/820 euro

Nu ben ik op dit gekomen:

beng.png

Totaal: €774,27

Vraag:

Zou dit allemaal gaan werken,
Hebben jullie ergens nog een op of aanmerking over, over iets dat beter kan ofzo.

gr, owen

Ik zou zelf voor een i7 gaan. maar dat is mijn mening.
Maar op zich is dit wel een goede pc. Alleen zou ik een bluray combie nemen omdat je ook een hd videokaart hebt gekozen. Met een hd schermpje erbij en dan kan je nog Films en gamen in hd(weet niet of dit er al is hd games voor pc?).

als het voor gamen is zou ik naar een scherm kijken met een reactie tijd van 2 ms
de rest van het systeem is gewoon goed.:thumb:

het scherm heeft een reactie tijd van 5ms helaas, maar ik heb gelezen dat het niet zoveel uitmaakt

de consumentenbond site zegt dat hij erg geschikt is voor gamen.

i7 is overkill de I5 2500K is wat dat betreft een hele goede keuzen
die zijn zoiezo al veel beter dan de phenom x6

je hebt niks aan die twee extra cores die de phenom x6 heeft de games kunnen deze niet aanspreken waardoor je 40% prestatie verlies krijgt
HD5850 in crossfire is opzig een hele goeie keuze maar ik raad je wel een voeding van 650watts aan anders is het heel krap

je zegt i5 2,5 ghz beter dan Amd 6 core 3,2 ???

euhhhhh tja

Voeding zal ik ff aanpassen

Om te gamen is een i7 zeker geen overkill. Hiermee kan je tenminste een jaar of 2/3 mee vooruit. Wel moet je dan ook een ander moederbord nemen.

wil je dieper in gaan waarom ik een ander Mobo moet nemen?
hij ondersteunt crossfire, en heeft usb 3.0?
heeft 4 geheugen sloten, meer heb ik niet nodig

btw, die phenom 6x leek mij geen verkeerde keuze?????

i5 2500 of 2500k "Sandy Bridge". Is een quad core 3,3Gghz :D

edit: En daarmee kan je ook wel 2-3 jaar mee vooruit heb ik vernomen.

Laatst bewerkt:
oke, dus die quad is beter dan 6 core,
maar ik ben ook niet zo'n intel fan,
liever amd, intel is te duur voor wat je er voor krijgt.

het is natuurlijk wat je zelf wil. wij geven alleen advies.
Als je een intel processor neemt moet je een ander moederbord kiezen. dit omdat
de socket anders is. AMD is AM3 terwijl intel 13../11.. (weet niet precies) is.
verder die i5 is ook wel goed had hem even vergeleken met de i7 maar zijn redelijk
aan elkaar gewaagd.

Voor gamen heb je die 6 cores niet nodig. Daarbij zijn de nieuwe "Sandy Bridges" niet duur en wel waar voor je geld. Ook word overal de i5 2500 of 2500k aangeraden, om te gamen. Neemt niet weg dat de AMD ook gewoon goede processors zijn. Maar je vraagt hier naar wat mensen er van vinden dus dan krijg je wel eens andere dingen aangeraden hea :p

maar deze amd phenom past wel op mijn mobo?

alleen als ik voor een intel ga moet ik een ander mobo nemen, maar ik blijf toch bij amd :P

@Reyda Nja, ik blijf toch bij amd want de prijzen van intel zijn te hoog, plus dat ik daar weer een ander mobo voor nodig heb

dus jullie raden de 6 core af, en welke amd quad zal ik volgens jullie dan wel moeten nemen?

gr

Laatst bewerkt:
oke

wel raar, ik lees uitstekende reviews over die AMD Phenom II X6 1090T :

-Ik wil meteen zeggen dat deze een geschenk uit de hemel is. Deze heeft ongelooflijke prestatie en zeker waard wat hij kost

-Bloedsnelle processor, heb eigenlijk maar een ding te zeggen: Kopen!! Draait bij mij stabiel op 3.4Ghz met stock koeler.

?

we zeggen ook niet dat ie slecht is alleen voor gamen niet echt geschikt.
Voor gamen kan je inderdaad beter een quad core hebben omdat de meeste games maar 4 cores gebruiken.
Let wel. het is en blijft jouw keus. dus als jij die hexa wil dan hou ik je niet tegen.
Je wou alleen advies en dat geven we.

We geven alleen aan dat je geen 6-cores nodig hebt om te gamen. Betekend niet dat het geen goede processor is.

@Whisper

Jij was sneller! :p

relax, games draaien nu op 4 cores dus? als ik nu een game ga draaien en dan gebruikt hij 4 cores, jammer van die andere 2, of wordt het echt prestatie verlies als ik deze neem ipv een quad

en zullen in de toekomst games niet op 6 cores gaan draaien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan