Menig Over Samengestelde PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
de I7 2600K is dikke overkill die heb je niet nodig om over 2/3 jaar te kunnen gamen
een I5 2500K kan dit ook zonder probleem ik raad je aan om eens naar de benchmarks te kijken
daar kun je zien dat de i5 2500 het beter doet dan de meeste I7 cpu's dus...

en als het echt moet kan je de 2500K editie overclocken naar 5.4GHz

over die 6 cores
multicore technology is nog niet zo ver en ben bang dat dat de komende jaren wel zo zal blijven
dus 6 kernen is op het moment niet echt nuttig in het spelen van games

verder zijn de sandy bridge cpu's erg Bang voor buck

Laatst bewerkt:
in de toekomst misschien wel.
maar nu de eerste 2 jaar denk ik vrij weinig.
en ja je krijgt dan inderdaad prestatie verlies. ik weet niet hoveel maar ik denk toch wel iets. Verder benadruk ik nog eens het is je eigen keus of je die hexacore neemt of niet.
In iedergeval succes met het kopen van je pc en hopelijk heb je er lang en veel game plezier mee :thumb:

hmm, ik ga er ook hashes mee encrypten dus heb wel een snelle processor nodig

mja, intel sowieso niet, nu zit ik te twijfelen tussen een 6 core en een quad core :p

OT: @ Firestorm, had ik idd ook naar gekeken naar de i7 die het soms verliest van de i5 vind ik bizar. Maar goed :p

Back to topic, had ik in mij thread ook naar gevraagd ben ook begonnen met de AMD :P. Uiteindelijk is het toch de i5 2500k geworden naar vele reviews en mijn vele gezeur.

Maar blijf erbij dat je beter voor een quad core kan gaan, zeker als je toch alleen maar gaat gamen.

edit: Met een quad core kan je ook gewoon natuurlijk andere dingen doen :p

Laatst bewerkt:
als 5.4GHz niet snelgenoeg is weet ik het ook niet meer

de I5 2500K kan net zo goed presteren als een Extreme edition van de I7's als het ook echt moet

eh dat is de verkeerde serie cpu's

ik heb het over de Sandy bridge Core I5 2500

klikerdeklik <----- deze mot je hebben

ga je ook overklokken dan heb je de core i5 2500(K) editie nodig en een P67 moederbord

is okey als ik een samenstelling voor u maak bij bijvoorbeeld azerty of 4launch?
*is goedkoper dan alternate*

Laatst bewerkt:
ik denk dat je als je veel wil decrypten en encrypten je misschien wel meer hebt aan een hexacore omdat die natuurlijk wel iets meer reken kracht heeft. (correct me if i'm wrong) Als je gaat gamen is die i5 een zeer goede keus. (ik geloof firest0rm).
Nogmaals het is aan jouw de keus wat jij gaat kopen. Het is jou geld en dus jouw keus.
Ik hoop je zo voldoende informatie te hebben gegeven.
Succes met de aankoop:thumb:

zal eens kijken, als het te duur word omdat ik ook nog een ander mobo nodig heb, dan ga ik voor amd

ik ga nu zoeken welk mobo is voor intel nodig heb

ik heb hier een benchmark voor je die laat zien dat de true crypt benchmark (encryptie en decryptie benchmark tool)
meer heeft aan een I5 2500k dan een phenom x6

klikerdeklik

met in het achter hoofd dat als je ook nog gaat overklokken je beduident betere prestaties zult krijgen...

Laatst bewerkt:
dus dan wordt het dit

bots-2.png

kan dat mobo nog goedkoper?

deze is het nu: http://www.alternate.nl/html/pcbuil...Class=mainboard&artno=GREL43&cn=1&tn=BUILDERS
ik weet niet precies welk mobo intel processors ondersteunt

Laatst bewerkt:
en een goede aftermarket koeler
anders word je cpu te heet en dat wil je niet hebben

ik zou zeggen een Corsair H70 koeler of een scythe mugen 2

P67 moederborden zijn nou eenmaal wat duurder nogmaals alternate is redenlijk duur ik raad je aan om bij azerty, salland of 4launch een kijkje te nemen

EDIT: hier klikerdeklik dit is inclusief assemblage kosten
kweet niet of je zelf ook de pc inelkaar kan schroeven?

Laatst bewerkt:
ooh okee tnx

schroeven doet een kameraad van me :P

ik zal hem dit wel even laten zien

nou das dan helemaal mooi zit je op 828 eurie is 8 euro boven je budget neem aan dat dat niet al te erg is :P

alleen jammer dat die processor pas na 20 dagen leverbaar is :(

geduld loont deze cpu is erg gewild is het wachten zeker waard

en bij salland is hij 50 euro goedkoper dan bij andere winkels...

Ik sta nu voor deze keuze

Intel:

intel-1.png

Amd:

beng-1.png

hmmzzzz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan