Mening gevraagd over speakersetje + geluidskaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door seeburg100

sounblaster live 5.1. geluidskaart in combinatie met de creative 5300. prima set! mooie volle bas en vervormd niet snel.

Tja.. ik heb in de Media Markt geluisterd maar vond het toch redelijk snel vervormen hoor! Volume stond geloof ik voor een half / kwart open en de bas 'kraakte' gewoon..

Ik zag bij de Media Markt ook nog een ander setje (Logitech Z-540, maar die was helaas 4.1.

Nu zag ik bij Norrod zonet een ander setje namelijk de Logitech Z-640 5.1 met de volgende specificaties :

Technische specificaties:
- Totaal uitgangsvermogen: 51 watt RMS
- Uitgangsvermogen van subwoofer: 23,5 watt RMS
- Stroomuitvoer van satellietluidspreker: 27,5 watt RMS (5,5 watt RMS per kanaal)
- Systeemfrequentiereactie: 35 Hz - 20 kHz
- Signaal-ruisverhouding: > 75 dB
- Ingangsimpedantie: > 5.000 ohm
- Afgeschermde satellieten voor gebruik nabij videomonitors

Logitech_Z640.gif

Dit lijkt me toch een wat krachtiger setje. En als hij ongeveer hetzelfde presteerd als de Z-540 lijkt het me wel een geschikt setje voor mij.

Wat is jullie mening?

Welke geluidskaart was het, een Live?

Want het gebeurt wel meer dat Live's kraken, dus ik zou het niet dadelijk op de speakerset schuiven...

De Z-640 is iig een leuk setje, maar je betaalt er ook voor.

Ik weet niet wat de geluidskaart was. Bedacht ik me later ook dat ik dat vergeten was te vragen..

Logitech Z-640 5.1 € 97,50

Valt mee toch? :)

breezer een vriend van mij heeft het zelfde set, maar dan met een audigi kaart, klinkt zeker iets voller.misschien wel iets beter!

Ik zelf heb mijn geluidskaart op mijn stereo aangesloten. En op mijn stereo heb ik surround boxen (2 front, 2 rear, center en bassbox) En dat klinkt hartstikke goed. Volgens mij kan zo'n speaker setje nooit tippen aan een goed surround geluid met goede versterker.

nee steve ik bedoel de 5300 met een audigi ik heb een 5.1 live maar de audigi kaart is iets mooier.

Ja, dat vind ik dus ook.. Met een Audigy komt 'ie echt volledig tot z'n recht, die vervormingen cq. storingen worden grotendeels veroorzaakt door de Live.

Ik moet even zien hoever mijn budget gaat, maar denk dat er nog wel een audigy af kan :).

Maar dat Logitech setje is wel een goede aankoop?

Je zou beide setjes eens moeten horen op een Audigy.. Ik kan ze niet vergelijken aangezien ik enkel een 5300 op een Audigy gehoord heb (en dat klonk goed..).

Geplaatst door Steve
Je zou beide setjes eens moeten horen op een Audigy.. Ik kan ze niet vergelijken aangezien ik enkel een 5300 op een Audigy gehoord heb (en dat klonk goed..).

Ik heb gister die 5300 ook gehoord, maar die logitech klonk beter op de zelfde pc. Vollere bas enzo :)

Je zou ze toch eens met een Audigy moeten horen.. De Live is te 'oud' om alles optimaal van geluid te voorzien.

Tja ik heb bij Norrod even de z-640 beluisterd en dat klonk echt perfect!

Uiteraard even gevraagd welke geluidskaart en het was gewoon een onboard via chip.

Mijn keuze staat dus vast.. :)

Bedankt voor alle reply's en ik zal zeker laten weten als ik hem heb. :)

Geplaatst door Steve
Z-640 + Audigy Player?

Waarschijnlijk Z-640 + SB live 5.1. Ik moet even zien hoeveel geld ik heb. Als ik studiefinanciering heb zal ik misschien wel beter kaartje kopen mocht het niet bevallen ;)

Ik raad je toch echt de Audigy Player aan, kost € 30 meer en je hebt veel beter geluid, de Live is gewoon te 'oud'. En als je achteraf de Audigy zou kopen is die € 40 van de Live weggegooid geld..

Daar zit wat in, maar zoals ik al zei ik moet eerst kijken hoe hoog m'n budget is.

Ik zal iig z.s.m. het speakersetje halen. De geluidskaart doe ik later.

Ik zou het eerder omgekeerd doen, zonder geluidskaart kan je het setje niet gebruiken ;)

Geplaatst door Steve
Ik zou het eerder omgekeerd doen, zonder geluidskaart kan je het setje niet gebruiken ;)

Niet? Wat deden ze in Norrod dan met de onboard geluidskaart? Het geluid klonk in principe perfect dus voor een paar weken is het geen probleem.

Die onboard geluidskaart ondersteunde waarschijnlijk 5.1 geluid, maar dat heb je enkel bij de duurdere mobo's - niet bij de KT3 dacht ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan