Mening over MEDION® AKOYA® P4311 D

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Berichten
3.814
Ik ben op zoek naar een volledig nieuw systeem. Nu heb ik mijn oog laten vallen op het volgende systeem:

MEDION® AKOYA® P4311 D

Nu is mijn vraag aan jullie, wat is jullie mening over dit systeem? Ik ben op zich normaal iemand die z'n spullen koopt van een bedrijf met 'een gevestigde naam', maar ik heb goede dingen gehoord over Medion.

Specs:

PHP:
CPU:                Intel® Core 2 Duo E8500 (3.16 GHz)
Grafische kaart:    ATI Radeon HD 4850 (GDDR3 512 MB)
Geheugen:           DDR2 PC 5300 (2x 2GB)
Harddisk:           1000 GB harde schijf (S-ATA 7.200 RPM)

Verder:             DVD-Brander met LightScribe
                    TV-Tuner met afstandsbediening

Dat zijn denk ik wel de belangrijkste zaken. Meer informatie is te vinden via de bovenstaande link.

Ik ben dus benieuwd naar jullie mening over dit systeem, mening over - / ervaring met Medion en eventueel, waar koop ik een dergelijk systeem nog goedkoper?

Bij voorbaat dank!
 
Je link is overigens (thans) hartstikke dood.

Naast een paar andere merken heeft Medion zichzelf inmiddels wel bewezen denk ik. Naar mijn idee koop je een hele fraaie machine. Enigste dat mij ietwat verbaast is de geheugensnelheid (667) daar waar 800 heel gangbaar is en snelheden boven de 1000 Mhz steeds populairder worden.

Deze heb je ook gezien?
 
Laatst bewerkt:
Enigste dat mij ietwat verbaast is de geheugensnelheid (667) daar waar 800 heel gangbaar is

Voor de E8500 is dit OK, deze heeft een FSB van 1333 MHz quadpumped dus eigenlijk is dit een basis kloksnelheid van 333,25mHZ (1333/4) en vermenigvuldigen met twee (Double Data Rate (DDR)) geeft je 666.5 MHz op je geheugenbus dus met DDR2-667 kom je net toe. :thumb:

Medion is prijs/kwaliteit/service een aanrader voor huis-, tuin- en keukengebruik. Voor een PC-junk of hardcore gamer is dit niet echt geschikt (die geven met plezier het dubbele uit, niet?):rolleyes:.

De link die Pasja geeft is ook wel knap voor zijn prijs, let wel op dat deze met Vista 32 bit komt en je dus geen 4Gb geheugen kan gebruiken (kan niet geadresseerd worden met 32 bit)
 
Over die link, die werkte blijkbaar met sessies en die heb ik natuurlijk alleen op mijn pc. Mijn fout :eek:

Afgezien van het feit dat de geheugensnelheid misschien iets aan de lage kant is, is het dus een prima machine. Het exemplaar in de Aldi-folder had ik ook gezien en dat leidde er ook toe dat ik eens op de medion site ging kijken en zodoende bij deze terechtkwam.

Om nog even antwoord te geven op Hal, ik ben zeker geen (hardcore) gamer, en het is natuurlijk maar wat je onder PC-junk verstaat :p

Wat eigenlijk het hoofddoel is van deze PC is het ontwikkelen van website en webapplicaties. Veel programmeren dus en een beetje photoshoppen. Het belangrijkste voor mij is gewoon dat alles lekker vlot werkt. Geen minuut wachten voor m'n IDE (Visual Studio) is opgestart en dergelijk (wat nu wel het geval is).

Jullie worden in ieder geval heel hartelijk bedankt, ik denk dat ik het systeem maar ga kopen als ik m'n examens gehaald heb, bij wijze van beloning zeg maar ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan