Meningen over dit gamesysteem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarxyl

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
19
Hey help mij,

Ik heb een leuk systeem in elkaar gezet, na al zo'n 6 jaar een oude pc wordt het tijd voor een nieuwe :p, met een vrij hoog budget van rond de €1500,- (verwacht ook dat hij wat langer mee kan gaan:) ).
Het systeem draait vooral om de SLI van 2 gtx260 ik heb daarom ook de voeding die SLI-certificated is gekozen en de 790i voor SLI. Ook het geheugen is speciaal voor de 790i, ik weet hij is sneller dan het moederbord kan draaien maar in bepaalde reviews stond dat deze ook perfect op de 790i ftw is, en niet veel duurder dan 1600.

Verder zitten er veel casefans in omdat ik al vaker ervaring heb met oververhitting op mijn laptop en 2x op mijn oude pc, en das niet zo fijn. En voor mogelijke overclocking in de toekomst.

Dus wou ik jullie vragen of jullie nog opmerkingen/verbeteringen/aanpassingen hebben, voordat ik hem ga bestellen.

Groetjes, :rolleyes:

Mijn systeem:
Behuizing Antec Twelve Hundred
Processor Intel® Core™ 2 Quad Q9550
Moederbord EVGA NForce 790i SLI FTW
Geheugen OCZ 4 GB DDR3-1800 Kit
Grafische kaart (PCIe) XFX GTX260 XT 55nm
Grafische kaart (PCIe) XFX GTX260 XT 55nm
Voeding Antec TruePower Quattro
Processor koeler Cooler Master Hyper 212
Case-fan Tacens Ventus Pro 12cm
Case-fan Tacens Ventus Pro 12cm
Harddisks (SATA) Samsung HD642JJ
DVD-Brander Sony Optiarc AD-7200S
Garantie Alternate 2 jaar on-site garantie
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Basic 64 bit
Wireless LAN Sweex WL-N 300 USB (Geen internet kabel in mijn kamer :( )

of http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-1763012512 voor het gemak :)
 
Hoi,

Mooi systeem ,alleen waarom voor Q9550 gekozen en niet voor i7-920 als je toch zoveel te besteden hebt.

Modag
 
Krijg dan jammer genoeg een 1366 socket en moet dan mobo aanpassen, en de mobo's voor de 1366 met SLI kosten 1,5 tot 2x zoveel als die van nu :(. Zit er veel verschil qua prestaties tussen die 2 processors?
 
Hoi,

Die slag is voor jou de processor is wel beter maar inderdaad moederbord is vrij duur en of dat het geld waard is om dan d i7 te nemen nee dan ik moet zeggen de Q9550 is prima en draai ik zelf ook mee zonder problemen.

Modag
 
Krijg dan jammer genoeg een 1366 socket en moet dan mobo aanpassen, en de mobo's voor de 1366 met SLI kosten 1,5 tot 2x zoveel als die van nu :(. Zit er veel verschil qua prestaties tussen die 2 processors?

Ja. Dit is zonde.
Het is sowieso een beetje jammer.

Alternate is soms een beetje duur. Kijk ook eens bij webshops, zoals Azerty, Salland en 4launch. Deze hebben vaak wat leukere prijzen . Alternate heeft soms wel mooie aanbiedingen, maar ja... als andere onderdelen dan weer een stuk duurder zijn....

Basis van je systeem:
Ipv 2x een gtx260 kan je ook 1x een GTX295 nemen. Deze is wel iets duurder.
(bij azerty 444 euro). Je kan ook kijken naar een HD4870x2 (bij salland bijv 347 euro)

Verder processor-moederbord-geheugen kosten:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31842031#31842031

Jij bent bij alternate nu al 557 euro kwijt. Dat is meer dan de i7-setup.

Dus kiezen tussen de AMD Phenom II 955 (net zo goed en in spellen beter dan intel's 9550), en de de i7-920. Ook daar wint de 955 het veel geregelder. Videobewerken is niet het beste punt van AMD :)

Voeding die je kiest in nogal zwaar. Voor de meeste videokaarten heb je die echt niet nodig.
2x een HD4890 heeft een voeding van 600W nodig.
Een HD4870x2 minder.
Een GTX295 zal daar weer ergens tussenin zitten.

Vista: Je kan beter wachten met het kopen van Vista. In de tussentijd met de testversie van windows 7 draaien. Per eind juni kan je Vista kopen met gratis upgrade naar Windows 7. WIl je wel Vista kopen, koop dat Vista premium 64 bit.
 
Zoals misschien al duidelijk was, is dit het niet helemaal. :)

Garantie Alternate 2 jaar on-site garantie

Die ga je ook niet krijgen, das alleen voor systemen van Alternate zelf:
Dit artikel is alleen verkrijgbaar voor Alternate pc-systemen.

Dat zijn dus deze systemen:
http://www.alternate.nl/html/catego...emen&l2=Workstations&criteriasCount=6&bfbox=1

En niet de zelf samengestelde.

Misschien bedoelde je assemblage ipv deze garantie? Of ga je de pc zelf assembleren?


Je hebt verder de volgende randapparatuur al:
- Monitor? Welke maat?
- Muis? Toetsenbord? Speakers?

Je hoofddoel is dus gewoon lekker kunnen gamen?

Vista zou ik dus zoals Marsmannetje zei, mee wachten. En gewoon de RC1 van Windows 7 downloaden en die als OS gaan gebruiken.

Persoonlijk zou ik niet de Twelve Hundred nemen maar de nieuwe P193. :)
http://www.salland.eu/product/132265/antec-p193-zwart-geen-voeding-p193-eu.html
Zie hem net staan bij Salland. Leuke kast. Deze kast heeft meer dan genoeg koeling. :)

Verder heeft Antec ook een nieuwe voeding, de TP-750.
Deze is er met en zonder blauw ledje. Wat wil je? :)
Heb nu de zonder gekozen.

DVD-drives, 2x de gh22ns40 van LG.
Fijne brander. Heb zelf de GH22NS30, de 40 is wat nieuwer.

Daarnaast zou ik als ik jou was voor een i7 setup gaan, met de volgende onderdelen:
- Moederbord: GigaByte GA-EX58-UD5
- Geheugen: OCZ3P1600LV6GK, 6GB PC12800 Platinum XTC.
- Processor: Intel Core i7 920.
- CPU-koeler: Scythe Mugen 2 + Arctic Silver 5 pasta.

Qua videokaart zou ik een BFG GeForce GTX 295 nemen.

Qua harde schijven, zou ik de WD Black 640GB nemen (WD6401AALS) en wel in tweevoud, misschien dat een RAID0 setup interessant is voor je?
Sowieso is het fijn om twee harde schijven te hebben. Eentje waar je als je meuk op gooit (muziek etc.) en af en toe een backup maken van de andere (de Windows schijf dus).

Zoiets dus @ Salland:
168bcl4.png


Dan Windows 7 x64 RC1 erop en je hebt een lekker gamesysteem. :)


@ Marsmannetje,
HD4870 in CF zal vast werken op 600watt, maar een beetje speling kan echt geen kwaad, bij een CF setup zou ik sowieso 700 pakken. (verschil tussen CM RealPower M620 en M700 is nog geen 20 euro).
 
@ Marsmannetje,
HD4870 in CF zal vast werken op 600watt, maar een beetje speling kan echt geen kwaad, bij een CF setup zou ik sowieso 700 pakken. (verschil tussen CM RealPower M620 en M700 is nog geen 20 euro).
HD4890 in CF bedoel je denk ik.
Ik heb het toevallig uitgezocht voor de tweakers BBG: Sapphire raadt 600W aan.
Dat heeft trouwens wel wat nadelen hoor. Ik zou ook zwaarder kiezen.
Maar met 2x een GTX260 is 600W meer dan genoeg.

TS:
De tweakers Highend BBG is trouwens ook een mooie optie. Die kost 1750 euro, incl monitor, toetsenbord e.d.
Dat draait om 2x een HD4890 in CF, AMD 955, DDR3 geheugen en een SSD-schijf, om veel sneller windows en spellen te kunnen laden.
 
Bedankt voor de tips, ik zal wel ff kijken op salland etc. en naar de tips die jullie gaven. Over monitor etc, ik heb nog een mooi schermpje muis en toetsenbord liggen dus die hoef ik er nog niet bij :). thnx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan