mentor tv kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

riri1601

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
heb in mijn pc een tv kaart zitten van mentor.probleem is nu,als ik iets wil opnemen hij maar maximum 13 minuten opneemt.soms stopt het opnemen al na een paar minuten.heb volgens mij alles juist ingesteldenable time limit uitgevinkt.neemt normaal op op harde schijf.
is er iets aan te doen,zodat ik een ganse film kan opnemen?

Kijk eens in het configuratiescherm naar beeldscherm en dan instellingen-schermbeveiliging en dan energie, kijk wat er is aangeduid en zet alles op nooit.

mentor

bij beeldscher staat alles altijd op nooit.zowel beeldscher als scherbeveiliging.zelfs bij energie is alles uitgeschakeld.zie niet goed in wat dat met mijn tv kaart te maken heeft.videokaart en tv kaart zijn op twee verschillende sloten aan gesloten.videokaart is trouwens onboard.

Dit zou iets te maken kunnen gehad hebben dat je hd na zo veel tijd zou uitvallen.
Probeer dit eens:
Ga via Start--> Configuratiescherm--> Prestaties en onderhoud--> Systeem--> tabblad Geavanceerd.
Klik op de knop "instellingen" bij "prestaties". Vervolgens klik je op tabblad "geavanceerd" en onderaan staat "virtueel geheugen". Klik op de knop "wijzigen". In het venster dat verschijnt selecteer je de harde schijf waarop het wisselbestand staat. kies de optie "aangepaste grootte" en verander de bestandsgrootte in 2,5 maal de hoeveelheid RAM-geheugen dat je hebt.Vul bij begin grootte en maximale grootte dezelfde waarde in. Klik op de knop "instellen". Sluit alle vensters door op O.K. te klikken en herstart de computer.

mentor

heb alles gedaan zoals gevraagd.resultaat:nihil.
na 3.30minuten bevriest het beeld op mijn pc.geluid gaat nog wel verder zoals op tv.opnemen is echter gestopt.begin zo een vermoeden te krijgen dat er iets mis is met die tv kaart.

Ik vermoed ook dat dit het prob is.
Probeer de driver ervan te verwijderen in de veilige modus en dan opnieuw opstarten en dan de driver opnieuw installeren.

Gebruikt de software voor die kaart ook een temp file waar hij eerst het bestand op zet? of heeft de partitie waar de film op moet komen wel voldoende ruimte?

mentor

plaatst het bestand op harde schijf c.is nog meer dan 140gb vrij op hd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan