Hallo,
Ik ben een site aan het maken in joomla en heb een probleem dat ik hoop op te kunnen lossen met CSS.
ik heb een hoofdmenubalk bovenaan de site en de submenus worden links getoond.
Alles werkt goed behalve dat ik geen specefieke achtergrond voor de menu's kan tonen wannneer een menu item is geselcteerd!
In de gifs als bijlage gebruik ik ee gele pijlbalk als actergrond voor het geselecteerde menu (id="current")
Er zijn twee problemen:
* Ik wil dat het menu bovenaan (home) ook geselecteerd blijft wanneer ik browse in de submenus(links)
* Ik wil dat het menu bovenaan en de submenu links andee selectie gifs hebben. Nu is dat de gele pijlbalk voor elk
enkele html snippets voor de situatie bij submenuselected.gif:
het menu bovenaan
het menu links
de enige css plaats die ik vind die er iets mee te maken heeft met de achtergronden
Maar zoals je kan zien verandert dit alleen het id="current" item.
Ik wil kunnen kiezen:
pillmenu->id=current
pillmenu->class=parent active...
hebben alletwee dezelfde achtergrond
not pillmenu->id=current.
heeft een andere achtergrond (linkse menu geselecteerd)
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Is het mogelijk om dit te bereiken met enkel CSS toevoegingen/aanpassingen of moet er ook in de html code ( class en id) iets verandern? Ik hoop op het eerste.
bedankt voor je aandacht
Ik ben een site aan het maken in joomla en heb een probleem dat ik hoop op te kunnen lossen met CSS.
ik heb een hoofdmenubalk bovenaan de site en de submenus worden links getoond.
Alles werkt goed behalve dat ik geen specefieke achtergrond voor de menu's kan tonen wannneer een menu item is geselcteerd!
In de gifs als bijlage gebruik ik ee gele pijlbalk als actergrond voor het geselecteerde menu (id="current")
Er zijn twee problemen:
* Ik wil dat het menu bovenaan (home) ook geselecteerd blijft wanneer ik browse in de submenus(links)
* Ik wil dat het menu bovenaan en de submenu links andee selectie gifs hebben. Nu is dat de gele pijlbalk voor elk
enkele html snippets voor de situatie bij submenuselected.gif:
het menu bovenaan
HTML:
<div id="pillmenu">
<ul class="menu">
<li class="parent active item1"><a href="http://www.bouworde.be/Joomla1.5.15/"><span>Home</span></a></li>
<li class="parent item62"><a href="/Joomla1.5.15/bezig"><span>bezig</span></a></li>
<li class="parent item79"><a href="/Joomla1.5.15/activiteiten"><span>Activiteiten</span></a></li>
</ul>
</div>
HTML:
<ul class="menu">
<li class="item70"><a href="/Joomla1.5.15/home/nieuws"><span>Nieuws</span></a></li>
<li class="item65"><a href="/Joomla1.5.15/home/kalender"><span>kalender</span></a></li>
<li class="parent active item71"><a href="/Joomla1.5.15/home/contact"><span>contact</span></a>
<ul>
<li id="current" class="item72"><a href="/Joomla1.5.15/home/contact/medewerkers"><span>Medewerkers</span></a></li>
<li class="item73"><a href="/Joomla1.5.15/home/contact/routebeschrijving"><span>Routebeschrijving</span></a></li>
<li class="item74"><a href="/Joomla1.5.15/home/contact/info-aanvraag"><span>Info aanvraag</span></a></li>
</ul>
</li>
<li class="parent item75"><a href="/Joomla1.5.15/home/wie-zijn-we"><span>Wie zijn we?</span></a></li>
</ul>
de enige css plaats die ik vind die er iets mee te maken heeft met de achtergronden
Code:
#current{
background: url(myarrow.gif) no-repeat 0 0;
}
Maar zoals je kan zien verandert dit alleen het id="current" item.
Ik wil kunnen kiezen:
pillmenu->id=current
pillmenu->class=parent active...
hebben alletwee dezelfde achtergrond
not pillmenu->id=current.
heeft een andere achtergrond (linkse menu geselecteerd)
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Is het mogelijk om dit te bereiken met enkel CSS toevoegingen/aanpassingen of moet er ook in de html code ( class en id) iets verandern? Ik hoop op het eerste.
bedankt voor je aandacht