Menu in kompozer

• Onderwerp starter Onderwerp starter vpw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vpw

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
Met kompozer heb ik een website gebouwd. Nu heb ik op elke pagina eenzelfde menu met knoppen staan. Dat betekent dat als er iets in het menu wijzigt ik dit in alle pagina's apart moet aanpassen. Nu heb ik ergens anders van het forum deze informatie gehaald:
<!--#include virtual="Menu.html" --> Dit zou ik gewoon op de pagina moeten zetten en dan zou ik het menu overal zien. Ik heb dat gedaan, maar ik zie geen menu.
Zie onderstaande link:
http://www.bovenstemouderkerk.nl/testpagina.html

Ik hoop dat ik duidelijk ben, zoniet dan hoor ik het wel.:eek:

Weet je zeker dat je provider virtual includes ondersteunt?

Als je provider geen SSI en geen PHP ondersteunt, dan heb je drie opties:

- terug naar je vorige oplossing, met op iedere pagina een handmatige kopie van het menu
- op naar een nieuwe provider
- of een script maken dat je source files inleest en voor je de statische html opbouwt (werkt alleen als je niks spannenders doet dan gebruik maken van include, en is wat lastiger dus alleen als je een beetje kunt scripten)

Ik zou eerst eens proberen de uitgang .html te veranderen in .shtml, anders kan ie het sowieso niet doen.
Bij .html geeft de server alleen de html terug die in de pagina staat, en niet de serverside include.
De serverside weet niet *) dat ie eerst iets moet includen! :)
Dat weet de server wel, als ie de s van .shtml in de bestandsnaam tegenkomt: dan wordt eerst de include opgehaald en in de pagina geplakt, en daarna het totaal naar de bezoeker gestuurd.
Met menu!
Met vriendelijke groet,
CSShunter
*) Weet niet = weet meestal niet; je kunt n.l. via een .htaccess bestand aan de server vertellen dat html-pagina's als shtml-pagina's verorberd moeten worden. Dan mag er in een gewone html-pagina dus wel een #include gebruikt worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan