djeric
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 nov 2006
hallo.
ik weet vele bassis begrippen van html al wel, maar het lukt me niet om een goede menu te maken.
ben wel het een en ander aan t leren en zoeken, maar vind gewoon niet een goede manier.
ik zit met mijn website: http://www.skihutinfo.tk met het probleem dat het menu door vele browsers niet goed wordt weer gegeven. (in ie8 bv wel)
nu heb ik in dat menu 15 verschillende pagina's staan. die ieder apart moeten worden weergegeven.
Maar ondersteunt bv door firefox slecht, ze staan uitelkaar en klopt niet wat je ziet.
kortom, tijd voor een nieuwe code en de begrippen van css en html te leren.
maar me vraag:
ik wil dan een menu maken die 15 links bevat van verschillende pagina's
het liefst horizontaal in beeld
en geliever dat je de 15 verschillende links direct ziet staan in dat menu. (bv een soort tabel met mouse over.)
dat laaste probeer ik nog een beetje uit te vissen.
heb nog niet echt een site gezien, die een duidelijk voorbeeld geeft van een menu wat mij wel schikt. een drop down lijkt mij niets, omdat dit de linken vooraf verstopt en ik dan een titel moet geven aan dat menu.
iemand een idee waar ik goede (simpele) menu's kan maken????
tenzij iemand zecht dat het beter is een dropdown te maken.
al begrijp ik dan niet dat iedereen weet wat er onder de knoppen dan zit.
bv voor fotos te bekijken moet je eerst vooraf op een item klikken. hoe weet men dat die dan op dat item moet klikken als hij/zij fotos wilt zien???
vandaar kies ik voor een menu dat zichtbaar is
ik weet vele bassis begrippen van html al wel, maar het lukt me niet om een goede menu te maken.
ben wel het een en ander aan t leren en zoeken, maar vind gewoon niet een goede manier.
ik zit met mijn website: http://www.skihutinfo.tk met het probleem dat het menu door vele browsers niet goed wordt weer gegeven. (in ie8 bv wel)
nu heb ik in dat menu 15 verschillende pagina's staan. die ieder apart moeten worden weergegeven.
Maar ondersteunt bv door firefox slecht, ze staan uitelkaar en klopt niet wat je ziet.
kortom, tijd voor een nieuwe code en de begrippen van css en html te leren.
maar me vraag:
ik wil dan een menu maken die 15 links bevat van verschillende pagina's
het liefst horizontaal in beeld
en geliever dat je de 15 verschillende links direct ziet staan in dat menu. (bv een soort tabel met mouse over.)
dat laaste probeer ik nog een beetje uit te vissen.
heb nog niet echt een site gezien, die een duidelijk voorbeeld geeft van een menu wat mij wel schikt. een drop down lijkt mij niets, omdat dit de linken vooraf verstopt en ik dan een titel moet geven aan dat menu.
iemand een idee waar ik goede (simpele) menu's kan maken????
tenzij iemand zecht dat het beter is een dropdown te maken.
al begrijp ik dan niet dat iedereen weet wat er onder de knoppen dan zit.
bv voor fotos te bekijken moet je eerst vooraf op een item klikken. hoe weet men dat die dan op dat item moet klikken als hij/zij fotos wilt zien???
vandaar kies ik voor een menu dat zichtbaar is
Laatst bewerkt: