menu maken in access 2002

Status
Niet open voor verdere reacties.

nojat

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Hallo

hoe maak ik een menubalk in access 2002 net als in vele programma's??

Laatst bewerkt:
Bedoel je zoiets ? zie bijlage

Bijlagen

• ScreenHunter_017.gif
    ScreenHunter_017.gif
    52,6 KB · Weergaven: 211
Ja, de achtergrond, logo ed... zijn gemaakt met photoshop. Dit kan met een ander goed grafisch prog ook natuurlijk.Deze plaats je in een onafhankelijk formukier. De teksten, Klant, Factuur ed... plaats je met access. Deze dienen dan als command button. Dus als je op die tekst klikt gaat een formulier of rapport open.

Dus een beetje creatief zijn en dan lukt het wel

OH, dat. In je database, klik "Extra -> Aanpassen" bij Werkbalken klik je "Nieuw" Geef dit een naam, Ga dan bij "opdrachten" en versleep de opdracht die je wil naar de nieuwe menubalk. Dan ga je naar opstarten, en geef daar de naam van je nieuwe menubalk ook in. de DB zal in het vervolg opstart met de originele en nieuwe menubalk. Wil je de originele niet meer vertonen, dan schakel je deze uit bij "opstarten"

Dat wist ik wel, ik bedoel jouw navigatie met de grijze achtergrond, hoe heb je dit gemaakt. Of is dit een afbeelding die geplaatst is achter de tekst?

Sorry, maar je komt tussen een vraag van nojat. Lees het topic en dan weet je het. Anders moet je toch een eigen topic hierover starten, anders wordt het onoverzichtelijk.

OH, dat. In je database, klik "Extra -> Aanpassen" bij Werkbalken klik je "Nieuw" Geef dit een naam, Ga dan bij "opdrachten" en versleep de opdracht die je wil naar de nieuwe menubalk. Dan ga je naar opstarten, en geef daar de naam van je nieuwe menubalk ook in. de DB zal in het vervolg opstart met de originele en nieuwe menubalk. Wil je de originele niet meer vertonen, dan schakel je deze uit bij "opstarten"

Avast bedankt maar ik zit nog met drie problemen

1Wil je de originele niet meer vertonen, dan schakel je deze uit bij "opstarten"
is dit een vinkje die ik moet weghalen of bedoel je iets anders

2 het is wel de bedoeling dat ik zelfs namen wil kiezen in de menu's en submenu's
hoe gaat dat ?

3 en helemaal boven het menu staat Microsoft Access en een picture (de sleutel)
hoe krijg ik daar mijn tekst en picture ?

Nojat

Avast bedankt Rudi maar ik zit nog met drie problemen

1Wil je de originele niet meer vertonen, dan schakel je deze uit bij "opstarten"
is dit een vinkje die ik moet weghalen of bedoel je iets anders

2 het is wel de bedoeling dat ik zelfs namen wil kiezen in de menu's en submenu's
hoe gaat dat ?

3 en helemaal boven het menu staat Microsoft Access en een picture (de sleutel)
hoe krijg ik daar mijn tekst en picture ?

Nojat

vraag:

1° Klik "extra -> opstarten" Bij menubalk kies je het zelfgemaakte menu.Vink "ingebouwde werkbalken" uit.

3° In het formuliertje "opstarten" zie je links bovenaan "toepassingsnaam" en" toepassings pictogram" Vul daar je DB naam in en maak je eigen pictogram, en kies dit.

2° Dus bij "extra -> aanpassen " kies je de zelfgemaakte menu. Je hebt waarschijnlijk al pictogrammen versleept naar dit menu. Klik op 1 van deze en je ziet daar "selectie wijzigen" staan. Je kan daar je eigen naam invullen. Als je kiest voor knopvak bewerken, kan je ook een ander pictogram kiezen.

Dat was het zowat denk ik. Nog vragen, vuur maar af.

vraag:

1° Klik "extra -> opstarten" Bij menubalk kies je het zelfgemaakte menu.Vink "ingebouwde werkbalken" uit.

3° In het formuliertje "opstarten" zie je links bovenaan "toepassingsnaam" en" toepassings pictogram" Vul daar je DB naam in en maak je eigen pictogram, en kies dit.

2° Dus bij "extra -> aanpassen " kies je de zelfgemaakte menu. Je hebt waarschijnlijk al pictogrammen versleept naar dit menu. Klik op 1 van deze en je ziet daar "selectie wijzigen" staan. Je kan daar je eigen naam invullen. Als je kiest voor knopvak bewerken, kan je ook een ander pictogram kiezen.

Dat was het zowat denk ik. Nog vragen, vuur maar af.

mijn dank is groot
Ik heb het door

Gr. Nojat

Maak hier een eigen vraag van; deze is al een paar jaar afgesloten. En het is niet heel netjes om in iemand anders zijn vraag door te gaan. En nu we het toch over netjes hebben: dit hoort volgens mij in een héél andere categorie thuis ;)
En ik zou het menu voor Afrukken willen openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan