• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

menu met hyperlinken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornesto

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2012
Ik heb een bestandje gemaakt waarin ik een helemaal boven aan en ook rechts van het document (zie links to other files) een soort van menu heb gemaakt met hyperlinks en heb deze menu vast gezet zodat als iemand naar beneden scrolt dit menu ook mee naar beneden gaat.

In het menu bovenaan staat Begin en End

De hyperlinks die bovenaan staan zijn eigelijk in het rapport zelf terug te vinden.

Het menu rechts zijn linken naar andere sites

Deze methode werkt wel maar als iemand een rij eraan toevoegd, dan kloppen die hyperlinks niet meer.

1 Is er soms een andere methode voorbeeld met knoppen die dit vergemakkelijken zodat ik dat niet steeds moet aanpassen.
Het bovenste menu zou dan ook wel mee naar beneden moeten scrollen zoals in het voorbeeld is gedaan

2 Is het ook mogelijk om die rechtse kolom mee naar beneden te laten scrollen is een optie maar moet niet per se?

3 In het menu bovenaan staat Begin en End is het mogelijk om een knop voor beiden te maken die naar het begin van het document en naar het einde van het document gaat bedoel ik laatste cel zoekt
Bekijk bijlage menu.xls

Je doet er beter aan om je op te roepen cellen een naam te geven en in je hyperlink verwjs je dan naar deze naam.

Deze werkwijze vangt het euvel van rijen verwijderen of toevoegen op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan