Menu" Openen met" bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulderfh

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2008
Berichten
34
Besturings WIN 7

Hoe kan ik programmas uit het uitklapmenu rechtermuisknop "openen met" verwijderen

er staat bv photoshop CS3 in maar die staat op een andere schijf onder vista
Maar ik wil photoshop CS4 openen want ik ben ingelogd met Win 7 en die staan op de Win 7 schijf.

WAAR STAAT IN WINDOWS HET UITKLAP MENU "OPENEN MET"
ZODAT IK HET EENENANDER KAN VERANDEREN
 
rechterkant vd muis "openen met" "standaard programma selecteren" achter "andere programma's "staat een v tje als je daar op klikt krijg je een aantal programma's waar je uit kiezen kunt. Staat het juiste programma er niet bij dan kun je bladeren kiezen. Maar dan moet je weten waar het exe bestand in windowsverkenner op de schijf staat.
 
Volgens mij is de vraag:
Hoe kan ik programmas uit het uitklapmenu rechtermuisknop "openen met" verwijderen
 
Dank je De Hulk. Ik was blijkbaar niet meer wakker. Heb net het menu nog eens bekeken en kom erachter dat ik er ook 1 zo'n programma in heb staan. Dus mijn naar voren gebrachte oplossing is niet de juiste oplossing sorry.
 
Menu openen met prog verwijderen uit dit menu

de hulk heeft gelijk dat bedoelde ik het verwijderen uit het : openen met" menu

Maar nu de oplossing nog

Frans
 
Ik denk dat het moeilijk wordt. In het verleden heb hier ook al eens naar gezocht, nu ook weer met Google en kwam op Tweak UI, maar daar zit het volgens mij ook niet in.
 
Ik blijk zelf ook een corel PsP titel in dat menu te hebben. Heb ook al in dat programma gekeken bij programma opties e.d.
maar daar kun je ook niets afvinken. En volgens mij heb ik het juiste programma niet meer maar verwijst ie nu naar een corel foto programma.
 
Hallo,
Dit kreeg ik van het Forum van uit Computeridee

Dit kunt u in het register van windows aanpassen:

LET OP: U gaat nu het register aanpassen. Als u niet goed weet wat u doet, stop er mee. Het verkeerd aanpassen van het register kan leiden tot het niet meer werken van uw computer.

Open de register editor:
Open uitvoeren door de volgende toetsen tegelijk in te drukken: [WINDOWSLOGO] + [R]
Typ in het vak: regedit
Maak een backup van het register: [Bestand] -> [Exporteren].
Ga (via de mappenlijst links) naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\ Explorer\FileExts\.{aantepassenextentie}\OpenWithL ist
Hier kunt u het aanpassen.
Veel succes!

Nog een bericht

Let op, het is niet zo gemakkelijk, het register is GEEN uitklap menu... Één karakter verkeerd geplaatst, en je zit tot je volgende verse Windows installatie in de problemen.
Maak daarom voor je begint EERST een herstelpunt met systeemherstel van Windows.

Begrijp dat 'Openen met...' voor elke type bestand anders is. Het type wordt aangegeven met de extensie, de karakters achter de laatste punt van de bestandsnaam.
De extensie van alle bestandsnamen krijg je pas te zien wanneer je dat zo ingesteld hebt in Windows Verkenner. Anders blijven ze (ha ha, voor het gemak.... ) verborgen.


Ik ben nu niet in de gelegenheid dit te proberen maar zondag of maandag kijk ik hierna.

Frans
 
Laatst bewerkt:
Compres

Het is gedeeltelijk gelukt

in de map..............FileExts heb ik bij .jpg Photoshop veranderd in Photoshop CS4
dat lukte niet maar

Toen heb ik Photoshop veranderd in Bridge CS4 en toen twam deze in het menu te staan

Nu kan ik de foto's openen in Bridge en daarna doorklikken naar Photoshop CS4
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan