menu over frame weergeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter Berdi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Berdi

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2004
Hallo,
Ik heb een website gemaakt met frames.
Links is een frame waar ik een menu met uitklapbaar submenu wil.
Dit heb ik in javascript al gemaakt.
Nu wil ik eigenlijk dat het submenu over de rand van het volgende frame wordt weergegeven anders moet ik mijn menuframe zo groot maken.
Volgens mij moet dit mogelijk zijn maar ik kan het niet vinden.
Als iemand iets weet dan alvast bedankt.
Berdi

Laatst bewerkt:
Het is onmogelijk om het over een ander frame te laten uitklappen. Wat je wel kunt doen is van het frame een tabel maken. Over een tabel heen uitklappen kan namelijk wel.

je kan wel iets laten zien in het andere frame.
Doe je dat tegen het linkerframe aan, dan lijkt het alsof je "erover" gaat.

t.

http://www.milonic.com/menu/frames/ --> dit is wat anders. Het betreft daar geen overgang. Zoals je ziet begint het dropdown menuutje gewoon in het 'grote' frame. Het loopt niet door. Nu kun je dit wel doorlopend maken... maar dat wordt wel erg prutsen. En dan moet je nog maar hopen dat het in elke browser goed wordt weergegeven. Ik denk toch dat het niet echt mogelijk is.

Kay bedankt voor je suggestie.
Ik heb het inmiddels maar met tabellen opgelost.
Iedereen bedankt voor de reacties.
Berdi

Graag gedaan. Een tabel is in de meeste gevallen de beste oplossing.
Heb je al een linkje zodat we even kunnen spieken? :rolleyes:

Geplaatst door KaY.NL
http://www.milonic.com/menu/frames/ --> dit is wat anders. Het betreft daar geen overgang. Zoals je ziet begint het dropdown menuutje gewoon in het 'grote' frame. Het loopt niet door. Nu kun je dit wel doorlopend maken... maar dat wordt wel erg prutsen. En dan moet je nog maar hopen dat het in elke browser goed wordt weergegeven. Ik denk toch dat het niet echt mogelijk is.

Dit was de optie die teacher gaf en ook de enige optie als je met frames wil werken.

Het doorlopend maken moet geen probleem zijn als je correct html en css gebruikt, op enkele slechte browsers na.
Zeker als je de frameborder weg laat zal je het niet zien.

Maar natuurlijk zijn tabellen of positioneren met css ook een optie.

Oke. Maar klopt het dat in dat voorbeeld het uitklap menuutje gewoon in het onderste frame opent? Het 'lijkt' dus alsof het overloopt. Toch?

Inderdaad.

Op de pagina's in beide frames staat een script, die elkaar "opzoekt" waardoor het juiste submenu dus uitklapt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan