menu overal

Status
Niet open voor verdere reacties.

stykurgh

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
hallo, ik maak een site met css, maar nu wilde ik weten of je in een css bestand ook de hele layout zoals het menu kan zetten zodat je niet in elke html bestand weer het menu moet invoegen

mvg

michel

Ja en nee.
html en css zijn twee verschillende dingen. De html staat gewoon in de pagina met html (ja, staat raar, maar hoe moet ik 't anders omschrijven?)
Dat kan bijvoorbeeld 'n menu zijn, maar het volgende geldt voor élk stukje html.
Als het menu steeds wordt herhaald, kun je dat in 'n apart bestand zetten. Je kunt het dan op elke pagina waar dat nodig is includen met php of ssi of zoiets. Dan hoef je wijzigingen in 't menu maar in één bestand aan te brengen.
Het is wel verstandig om het menu eerst werkend te krijgen op 'n pagina en pas daarna te gaan includen. Dan weet je zeker dat 't werkt en dat eventuele fouten met 't includen te maken hebben.

Dat is de html.
De css wordt gebruikt voor de opmaak, voor het uiterlijk, en eventueel voor de werking. Die komt gewoon in 'n extern css-bestand te staan, waarnaar je kunt linken vanuit elke pagina.
In de head zet je:
HTML:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="naam-en-pad-.css">
Nu is deze css geldig voor élke pagina, en dus ook voor elk menu of wat dan ook, binnen die pagina.

bedankt voor je reacties. het is me gelukt door menu in php te zetten en dan te linken.

mvg

michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan