Menu Start

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raimundo

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
Als ik met de rechtermuis op Start klik om via "eigenschappen" mijn menu aan te passen, staat er boven eigenschappen een waslijstje aan programma's en subprogrammas. Het zijn geïnstalleerde tooltjes (b.v. Treesize), maar ook "verkennen", "Browse with Paintshop" en nog wat anderen. Dit lijstje groeit gestaag. Er komt alleen maar bij, er gaat nooit iets af.
Het heeft niets met gebruikfrekwentie te maken, want sommige programma's gebruik ik vaak, anderen eigenlijk nooit.
Hoe raak ik die troep kwijt?
Raimundo

PS ik gebruik XP service pack 2

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, maar kun je een afbeelding laten zien, ik snap niet helemaal wat je bedoeld.

Interessante vraag. Ik heb het eerlijk gezegd nooit gezien, omdat ik het start menu altijd aanpas door op de taakbalk rechts te klikken en niet op de startbutton zelf. Dus dat is al een oplossing :D

Maar misschien is Winbubble wat?

Ik probeerde een screenprint voor rickrottweiler bij te voegen, maar dat lukt ff niet. Hoe ik die screenprint save, het is te groot om asl bijlage mee te leveren.
Ik denk dat de winnbubble suggestie van "verhoog" mij wel helpt. Dat ga ik uitproberen. Toch zou je denken dat dit eenvoudiger kan.
R.

winbubble brengt me niet veel verder. Het lijkt allemaal een beetje voor Vista en ik heb XP. Downloaden lukt op de één of andere manier ook niet.
Hierbij wel een screenprint bijgevoegd (menu start 2.jpg)
Raimundo

Bijlagen

• menu start 2.jpg
    menu start 2.jpg
    93,7 KB · Weergaven: 47
Dat is inderdaad een hoop ja. Het zit ergens in het register, maar waar? Misschien hebben anderen nog iedeën, anders nog wat verder zoeken met Google op "context start menu"

Master Tuning: ik ben een beetje allergisch voor programma's die van alles in mijn register wegschrijven. Deze pop-up doet inderdaad weinig kwaad (lijkt het). Het is irritant, maar het heeft geen hoge prioriteit.
Ik gebruik die rechtermuisknop wel vaker om mijn startmenu een beetje op te ruimen en netjes in te delen.

Erger vind ik trouwens die programma's die bij installatie allerlei zaken in je register wegschrijven en voortaan allerlei programmatjes in de achtergrond laten meedraaien. Ze vertragen het opstarten en nemen geheugenruimte in beslag. Dat vind ik veel irritanter.

Ik dacht trouwens dat er handige (niet al te gevaarlijke) tooltjes waren om in je register te kijken (en te schrijven natuurlijk), maar ik kan er even niet opkomen.
R.

Er bestaan allerlei tweak programma's, zoals ook TweakUI - Powertoys van Microsoft zelf. Winbubble is er ook zo een. Helaas is jouw context menu ook niet aan te passen met TweakUI

Beste,

Ineens snap ik wat jou probleem is:D

Luister ik heb dit ook(zie bijgevoegd bestand) en waarschijnlijk iedereen.

Het ligt aan het aantal programma's dat je geïnstalleerd hebt.

Als je rechtsklikt op bijvoorbeeld een map, dan krijg je bijna het zelfde te zien behalve dan,(alle gebruikers weergeven, alle gebruikers verkennen.)

Enige oplossing niet zoveel software installeren:thumb:

Laatst bewerkt:
beste rickrotweiler,
je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Hetzelfde "probleem" doet zich voor met een rechtsklik op een map.
Het blijft natuurlijk wat hinderlijk dat je daar geen invloed op lijkt te hebben. Zo is er nu een optie bij de rechtsklik op zo'n map die heet "open als notitieblok in Onevote". Kennelijk is Onevote een MS office 2007 feature, maar ik heb er nooit om gevraagd om die optie er maar weer bij te zetten. Of "Browse with Paint Shop Pro 7". Wie zit daar nou op te wachten?
Enfin, laten we maar "Master Tuning" zijn idee volgen ("Waarom zou je er vanaf willen").
Wat mij betreft over en sluiten.
Thx voor de reacties
R

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan