Menu start

Status
Niet open voor verdere reacties.

freewilly1

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Hallo,
sinds gisteren volgend probleempje die ik niet direct opgelost krijg, als ik op start druk komt links normaal een opstartscherm met daarin de programma´s, nu is deze blanco tot ik eerst op "alle programma´s" ga staan onderaan, dan zijn mijn programma´s zichtbaar en is langsonder de melding gekomen "vorige weergave" als ik hier terug op druk krijg ik dus weer een blanco, zo kan ik dus wisselen tussen de twee, terwijl hier vroeger enkel mijn programma´s te zien waren, hoe krijg ik mijn programma´s direct te zien?

Ik hoop dat ik deze vraag goed begrijp.
Probeer eens Klassiek menu.
Rechtermuisklik op de taakbalk en dan eigenschappen.
Menu start en daar kiezen voor Klassiek menu en op toepassen klikken.

Bij menu start kan ik niet kiezen voor klassiek, enkel de knop"aanpassen kan ik aanklikken of vinkjes plaatsen bij "privacy"

Ik schreef rechtermuisklik op de taakbalk ( onderin in het midden klikken ) en daarna de rest opvolgen

klik met de rechternuisknop op de "startknop" linksonder op de werkbalk. Kies eigenschappen
kies tabblad menu start, kies aanpassen,kies standaard instellingen gebruiken. Kies O.K.
Als het goed is moet nu je menu weer voorelkaar zijn. In het onderste deel komen snelkoppelingen van programma's die je net hebt gebruikt.Op het bovenste deel kun je programma's vast zetten om snel te openen.

Heb ik gedaan, zonder resultaat, als ik op starten klik krijg ik dus mijn popupscherm, leeg moet eerst langsonder van het lege vlak klikken"alle programma´s dan pas krijg ik mijn programma´s te zien, als ik dan alle programma´s zie staat langsonder "vorige weergave" kan dus wisselen tussen de twee

zoals je het omschrijft werkt dat ook bij windows 7.Als het balkje op alle programma's staat staan daarboven de laatst gebruikte programma's. Klik je op het balkje dan wisseld het scherm "naar" alle programma's.Je hebt dan alle programma's in beeld en kunt daar het juiste programma kiezen en starten.
Het probleem bij jou is dat als het balkje op alle programma's staat je geen snelkoppelingen hebt naar veel gebruikte programma's?

Inderdaad, gebruikte programma´s die je laatst gebruikt hebben kunnen hier komen te staan als je deze optie aanzet, maar waarom toont hij niet alle programma´s bij het starten en niet mijn laatst gebruikte, kan dit ergens aangepast worden, dacht dat dit in het begin zo was

misschien kon dat in vista, maar in win7 komt het mij onbekend voor.

Je moet programma's aan het menu start vastmaken. Dit is een optie als je rechts klikt op een link. Kijk in Help en ondersteuning bij Startmenu.

heb je hier iets aan. Komt net uit de laatste nieuwsbrief van schoonepc. bijgevoegde schermafdruk is van het programma "Ultimate Windows Tweaker"
instellen van de jumplijst van recent items

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    55,2 KB · Weergaven: 58
Bedankt, zal mijn programma´s die ik veel gebruik vastmaken aan menu start, dacht dat ik vroeger bij het op start drukken automatisch alle programma´s had

Volgens mij ging dat vroeger automatisch. Als je ze vastplakt dan komen volgens mij in het bovenste deel terecht.

Wat bedoel je met bovenste deel? bij mij heb ik geen boven en onderdeel, de twee liggen achter of op elkaar zoals 2 tabbladen

misschien ziet mijn startmenu er wel heel anders uit als de jouwe, maar ik ken alleen deze voor windows7.

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    42 KB · Weergaven: 60
Zit nu op mijn werk, maar deze scheiding heb ik niet, zal vanavond eens een plaatje van mijn startscherm plaatsen

Hierbij een afbeelding van mijn startmenu, de programma´s die er opstaan heb ik vastgemaakt aan menu start, anders is dit leeg, zie ook geen scheiding tussen boven en onder

Bijlagen

• menu_start.jpg
    menu_start.jpg
    31,4 KB · Weergaven: 64
Heb jij een schone win7 op je computer of heb je hem geupdate van vista naar win7. Bij dat upgraden komen veel fouten voor in het systeem. Dit zou ook zoiets kunnen zijn.
Sorry hier heb geen oplossing voor.

Is een nieuwe pc (3maanden) met legale windows 7 versie wel laat ik de upgrades die windows voorstelt uitvoeren

het zou kunnen liggen aan de verschillende thema's die wij gebruiken. Ik gebruik Aero thema
Nederland.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan