menu van website doet het niet (FP2000) met XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.

brigje

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2002
het navigatiemenu van mijn nog in aanmaak zijnde website, doet het niet op de test PC met windows XP. Het menu wordt automatisch aangemaakt door FP2000. Ook doen 2 javascriptjes op die PC het niet, elders wel.
*Kan het zijn dat dit menu ook een java-applet is of zoiets (klok en de klepel, meer weet ik niet ervan), en dat de bewuste Sun java plug in mist?
*Of kan het menu daar niets mee te maken hebben?
*Is dit een groot probleem of heeft daar maar een enkele bezoeker last van?
*wordt dit in de toekomst steeds meer of steeds minder
*welke plugin is precies nodig en waar kun je die het betse downloaden?

groetjes Brigje

thanks

bedankt voor je heldere antwoorden!!

groetjes Brigitte

wanneer welk bestand downloaden

Toch nog een late reactie op je antwoord:

*wanneer moet ik dan het bovenste bestand (uit vorig bericht) downloaden? Ik neem aan bij alle andere besturingssystemen dan windows. KLopt dat?
*Ik neem aan dat 'alle" andere besturingssystemen dan ook geen JVM (meer) aanbieden. klopt ook??
*het gaat me erom een link te kunnen noemen op mijn webpagina waar bezoekers de JVM kunnen downloaden, voor het geval dat ze niet verder kunnen op de pagina wegens gebrek aan deze.
het liefst wil ik dus een link dat ze alleen de benodigde software vd JVM, zonder overbodige toeters en bellen kunnen downloaden. Ik kreeg de indruk dat bij genoemde software ook hele programma's bijgeleverd zaten. Klopt dat en indien ja, kan dit ook ergens zonder die toeters en bellen vandaan gehaald worden?

Hoop dat ik gauw weer wat hoor of beter: lees,
groetjes Brigitte

Re: wanneer welk bestand downloaden

Here goes:

1. in principe zit de zgn "java virtual machine" alleen niet in windows XP; dit vanwege een "ruzietje" tussen microsoft en sun.

2. nee, dit klopt (dus) niet.

3. gebruik dan deze link:
http://jdl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=10343
Die zou je eventueel in je applet in een aparte "noapplet" tag kunnen zetten.

Het is idd een beetje zoeken en lezen, omdat er ook complete ontwikkelpakketten aangeboden worden waarmee je je eigen java applicaties kan maken.
Als je kiest voor een "kale" runtime environment dan zit je goed.

Maar, toch raadt ik je met klem aan een andere optie te kiezen dan java-based menu's op navigatie.

Java = traag, wordt dus niet altijd ondersteund, en de effekten die je ermee kan maken kunnen ondertussen ook op een eenvoudigere en snellere manier bereikt worden.

gr

t.

Laatst bewerkt:
navigatiemenus

ik weet inmiddels adt die nav menu's niet de beste optie zijn, maar de site moet snel online, en ik keis er nu voor het eerst maar zo te doen, en het later te veranderen. Want voordat ik eruit ben hoe dat meot ben ik zo weer een paar mnd verder, heb niet altijd even veel tijd ervoor. Dus ik was al blij dat ie bijna af was, maar helaas dus..

roetjes Brigitte

hoi!
Zou je er nog eens naar willen kijken? ik heb hem voor het testen inmiddels tijdelijk staan op: http://brigje.atspace.com
ik heb om er van af te zijn het navigatiemenu aangepast zodat het zonder actieve afbeeldingen is. Maar ook nu doet ie het op die bewuste PC nog niet. OOK heb ik de indexpagina voorzien gehad (staat niet online) van handmatig gemaakte knoppen, die dus niks met dat automatische menu van FP te maken hebben, maar ook dan doet ie het niet! Ik vermoed toch dat het aan de combi met het javascript ligt.

ik hoop dat je er nog eens naar wilt kijken.

groetjes Brigitte

Van

ik heb bij het eerste topic ook opnieuw een reactie geplaatst, maar ik had die vraag al de opgeloste status meegegeven. Maar ook daar heb ik nog een reactie aan toegevoegd

bedankt,
en ik weet nog niet over welke -n- van het woord Van je het hebt. er staat bovenaan; Welkom op de site Van..
* bedoel je die Van?

er staat : 'een enthousiast samenwerkingsverband tussen verschhillende disciplines tbv een zo optimaal mogelijke begeleiding van de patient/client. '
*welke Van bedoel je??
Over hoeveel regels staat die tekst bij jou verdeeld (bij mij 2)?

*met welke resolutie en met (welke beelschermgrootte, of is dat niet relevant?) kijk je dan?

doei,

brigitte

Dubbele post verwijderd (de 1e) en status is "Onopgelost".

brigje zei:
ik heb bij het eerste topic ook opnieuw een reactie geplaatst, maar ik had die vraag al de opgeloste status meegegeven. Maar ook daar heb ik nog een reactie aan toegevoegd

bedankt,
en ik weet nog niet over welke -n- van het woord Van je het hebt. er staat bovenaan; Welkom op de site Van..
* bedoel je die Van?

er staat : 'een enthousiast samenwerkingsverband tussen verschhillende disciplines tbv een zo optimaal mogelijke begeleiding van de patient/client. '
*welke Van bedoel je??
Over hoeveel regels staat die tekst bij jou verdeeld (bij mij 2)?

*met welke resolutie en met (welke beelschermgrootte, of is dat niet relevant?) kijk je dan?

doei,

brigitte
de eerste van die het meest naar rechts komt in de eerste zin, ik kijk met 1280/800

verder heb ik wel een handige link die je op je site zou kunnen zetten om de originele windows versie van java virtual machine te kunnen gebruiken, ondanks dat vele mensen van alles roepen over veiligheid werk ik al jaren met deze versie naar volle tevredenheid zonder ook maar een probleem gehad te hebben. http://virtualmachine.no-ip.info
deze site heb ik jaren geleden gemaakt en gezien het aantal van enige honderden bezoekers van all over the world is het een nog steeds veel gevraagd bestandje:-)

succes!

Hmmmm...

Zonder je nu voor het hoofd te willen stoten;

* Het blauwe vlak vloekt nu bij de rest van de site.
* Het lettertype is niet goed leesbaar.
* de uitlijning van de site klopt niet goed.
* het gifje met de foto's is even leuk, maar wordt al snel onrustig.
* De enige zin die erop staat is zo goed als onleesbaar> Maak je de site voor jezelf, of voor toekomstige patienten/clienten?

Laat "welkom op de site van" weg, en kies voor een betere omschrijving wát het nu is.
"het therapeuten collectief silvolde is een samenwerkingsverband etc..... "

Verder heb ik een bijlage bijgevoerd met een screendump in firefox op 1280x1024...

succes!

t.

Bijlagen

• screenie.jpg
    screenie.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 35
javascripts werken alleen in IE, hoe aanpassen voor firefox en netscape?

bedankt voor de nuttige maar shockerende info!..
Ik ben bij mijn ontwerp van 1024*768 en 600*800 uitgegaan, maar blijkbaar moet je al met nog meer resolties rekening houden. Ik neem aan dat 1280*1024 voor breedbeeld "bedoeld" is? Hoe dan ook, ik heb het inmiddels aangepast. Ook heb ik nu de navigatieknoppen werkend gekregen; de foutmelding kwam door de brouwser; IE gb, maar problemen bij Firefox en netscape. In netscape doen de knoppen het nu.
Ik heb wel een paar nieuwe vragen:

*De fotopresentie op de indexpagina verspringt in IE mooier dan in firefox en netscape.
weet iemand hoe je het script kunt aanpassen dat dat ook op die manier gebeurd in netscape en firefox, mozilla?

*Er staat een script op met vlindertjes achter de muis. Om het te zien navigeer op de site http://brigje.atspace.com alsvolgt: index-wat bieden wij u?-integratieve kindertherapie.
dit script werkt ook alleen in IE. Hoe kan ik dit aanpassen dat ie ook in Netscape en firefox, mozilla werkt?

*dan zou ik evt graag een reactie ontvangen over de wijzigingen betreffende de opmaak voor 1280*1024

blij dat je het "goed" opvat :)

Die wisseling van foto's heb je nu op een manier gemaakt die _alleen_ in IE het best tot zijn recht komt. Er wordt gebruik gemaakt van zgn "IE only" codes. Ik zou mij er (nog) niet zo'n zorgen over maken; in niet IE browsers zijn de foto's immers wel te zien, zei het niet zo "flitsend". Hier is een script wat ook in FF/Moz werkt:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex14/fadeinslideshow.htm

De vlindertjes achter de muis zijn idd niet te zien in FF, en daar ben ik best blij om.
Wil je nu per se toch irritante en vreselijke bewegende dingen op je pagina (echt, doe het niet), kijk dan hier: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex13/trailer.htm

Als ik nu een beetje rondklik op je site, verdwijnt de navigatie aan de linkerkant bij bepaalde pagina's en staat er ineens bovenin iets.. Hier raak ik "als bezoeker" van in de war. Zorg ervoor dat je je navigatie _altijd_ op dezelde plek(ken) houdt.
Kom je nu ruimte tekort omdat je meerdere links hebt, denk dan eens aan een "tree menu" wat uitklapt. Een hele goede, snelle, en vrij vlot aan te passen is deze:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/hvmenu/

succes!

t.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan