Menu vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zee Online

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2010
Hallo iedereen,

Op mijn website www.zee-online.be heb ik links van de pagina een blauw menu gezet.
Echter staat dit menu-script op elke pagina, dus als ik een nieuw onderdeeltje wil toevoegen of een menuknop wil wijzigen moet ik dit op elke pagina van de website gaan doen. (en dat zijn er een hele hoop.)

Bestaat er geen manier waarop ik de menu kan laten weergeven op alle pagina's, maar dat ik maar 1 keer een wijziging moet maken, en dat deze dan op elke pagina wordt toegepast die wijziging?

Ja, een regeltje PHP :)

Je zult even je pagina's moeten hernoemen naar .php en de links aan moeten passen eerst, en daarna maak je een nieuwe .html pagina met daarop ALLEEN het menu (geen <html> erboven oid, alleen de code van het menu) en dan zet je op alle plekken waar je het menu wil tonen:

PHP:
<?php include "menu.html"; ?>

En dan wordt op die locatie in de file de inhoud van menu.html geplakt.

Ja, je server zoekt naar een aantal verschillende files om te tonen als homepage, en index.html en index.php zitten allebei in die lijst :) Dus index.php zal ook werken.

Oke, ik zal de aanpassingen dit weekend eens gaan uitvoeren.
Bedankt voor de informatie, frats! :P

Hoi frats,

Wat jij zegt klopt niet helemaal.
Ik heb via filezilla het index-bestand op index.php gezet, en dan de website bezocht, en dat ging niet meer. Niet op www.zee-online.be en niet op www.zee-online.be/index.php .

Ik heb het dan maar terug op index.html gezet.

Maar hoe kan ik bovenstaand oplossen zodat ik toch index.php kan gebruiken en de site beschikbaar is vanaf www.zee-online.be .

Ik raad je aan om DIT eens te lezen.
Goede en simpele uitleg van csshunter.

Heb net ditzelfde probleem hiermee opgelost, dus werkt :thumb:
Suc6.

Hm, ook als je em direct opvraagt werkt ie niet? Weet je heel zeker dat je de naam goed hebt ingetikt en dat de extensie klopt? Niet dat je per ongeluk .php.php hebt gedaan ofzo? Dat zie ik nog weleens gebeuren.

Dat ie index.php niet kent als home zou nog kunnen komen omdat je host geen PHP ondersteunt, maar als je em rechtstreeks opvraagt zou ie altijd tevoorschijn moeten komen.

EDIT: Ik krijg een 403 forbidden, krijg jij dat ook als je er nu heengaat?

@pewie37, ik zal dit eens gaan lezen he. Alvast bedankt!
@frats, ja, ik kreeg die forbidden melding dan ook.
Voor alle duidelijkheid, mijn domeinnaam is geregistreerd bij onze provider: Telenet.

Kan iemand mij verder helpen a.u.b?

Oke, dan vrees ik dat we bij het oude probleem zullen moeten blijven zitten.

Toch bedankt aan iedereen die gereageerd heeft.

Bedankt voor de suggestie!
Ik blijf echter bij de provider waar ik nu ben, telenet.

Toch bedankt voor alle behulpzame reacties van iedereen. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan