Menu wordt te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bavaria

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Beste,

Ik ben een menu aan het bouwen maar nu geeft Access de foutmelding dat er teveel gegevens in een tabel zitten.

De database zit als volgt in elkaar:
1 Vele kleine tabellen met gegevens waaruit gekozen mag worden
2 Hoofdtabel waar de kleine tabellen naar toe gelinkt worden zodat de gebruiker kan kiezen uit de beschikbare opties.

Is er een andere mogelijkheid om zo'n pull down menu te maken? In totaal zouden er zo'n 130 pull down menu's moeten zijn.

Alvast bedankt!

Gr

Ik weet niet precies hoeveel tabellen je tegelijk aan elkaar kunt knopen op een formulier, maar ik heb wel gevonden dat je maximaal 754 objecten op een formulier kwijt kunt. Persoonlijk zou ik niet graag een formulier invullen waar alleen al 130 keuzelijsten op staan, dus ik hoop dat je weet wat je aan het maken bent... Waarschijnlijk loop je tegen de fysieke beperkingen van het systeem aan.
Ik zou toch ernstig overwegen om het formulier op te splitsen in meerdere formulieren...

Beste OctaFish,

Daar heb je idd gelijk maar hoe kan ik de gegevens aan elkaar koppelen als ik meerdere formulieren maak? Want voorzover ik het nu weet moet ik dan in ieder formulier een bepaald gegeven (naam) uit de hoofdtabel selecteren om de gegevens in de verschillende formulieren bij elkaar te houden. Dit is vrij omslachtig voor een gebruiker.

Gr.

Je zou denk ik het invullen van de gegevensreeks aan velden in delen moeten behandelen. Dus eerste voor het eerste deel een formulier maken, en dan het record bijwerken met de volgende velden. Tenzij alles aan elkaar gekoppeld moet zijn, dan wordt het wat moeilijker. Overigens kun je natuurlijk wel één query maken, die je met verschillende formulieren vult. Of kan dat ook niet?
En is er een reden om (eigenlijk te)veel tabellen te gebruiken? Kan je de db niet versimpelen, eventueel door te normaliseren?

De reden dat er zoveel tabellen gebruikt worden is omdat de database eigenlijk een groot keuzemenu is, iedere keuze heeft zijn eigen tabel (10 kolommen per tabel = 1 keuze). Heb nu een manier gevonden die misschien goed gaat werken. Ik maak 1 hoofdtabel en maak voor elk 'onderwerp' een formulier met drop down boxes die hun primary key wegschrijven in de hoofdtabel. Hierdoor wordt de hoeveelheid gegevens in de hoofdtabel flink beperkt. Hoop dat het gaat werken... Maar wat houdt dat normaliseren precies in?

Gr.

Normaliseren van een db is het proces waarbij je de gegevens zo efficiënt mogelijk probeert op te slaan, en dubbele gegevens dus zoveel mogelijk probeert uit te sluiten. Dus bijvoorbeeld i.p.v. voor elk adres een eigen straatnaam en plaats in te typen, gebruik je een gekoppelde postcodetabel, waarin je de postcode opzoekt.

Op de website van Sum-it vind je een duidelijke (wel een enigszins technische) uitleg. Of anders de pagina van PCHulp.
Zo ze zien ben je al bezig met een (vorm van) normaliseren, dus dat gaat de goede kant op!

Als ik dit zo lees dan wordt het idd tijd voor het normalisren EN herbekijken of je structuur nog wel goed is of zelfs beter kan.

Denk zelf dat het beter kan:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan